AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
813

olja/bensin i kylarvattnet

Jag har köpt en BMW 320 -76. Jag har till min förskräckelse upptäckt att det har läckt in olja/bensin i kylarvattnet och vatten i oljan. Är detta ett vanligt problem på denna motorn? Vart brukar de läcka? Den läcker nämligen olja också!!! Har funderat på om det är blockpackningen eller toppen men vet ej säkert. Det är väl värt att nämna att motorn är trimmad (portad, planad topp, trimmkam, m.m.)

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor. Numer också efter en styrbox till -83 m10.
Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är troligtvis topp packningen som har gått, händer om man kokar dom ordentligt.I värsta fall så är toppen spräckt.
Kör inte mer med bilen, ring upp killen du köpte den av och begär köpet går tillbaka/ alt att han fixar bilen.
Om du själv ska fixa bilen så har bla motornord en topp packning med skärkanter som jag verkligen rekomenderar.
Vad det den blåa e21á som du köpte?
Klart att det var, killen visste dock var han gjorde. Skrev kvitto och allt där det bl. a. står att jag köpte bilen i befintligt skick så...
9000:- fick han Han försörjde sig på bilförsäljning. Jag gjorde misstaget att kolla oljestickan innan start av motorn och då verkade det ok. Märkte det sedan på att det var klegg på "oljepåfyllnadslocket" och att det var olja och luktade bensin i kylarvattnet. Jag har dock 2 1.8L m10, går det använda toppen från den?

Letar relativt rostfri e30 med defekt eller ingen motor. Numer också efter en styrbox till -83 m10.
Länk
Pelle persson:

Jag såg att du svarat på frågan om det går att använda 1.8l topp i min andra tråd, man tackar!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.