AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
509

Har bytt silentblocken nu, bör jag byta bussningen/kudden ovanför/bakom diffklumpen?

Smiley©
Har bytt silentblocken nu, bör jag byta bussningen/kudden ovanför/bakom diffklumpen också?

Tänkte att om silentblocken är slut så kanske den bussningen/kudden också är det, men det kanske inte hänger ihop så?
Någon som bytt den bussningen/kudden och kan säga om det var svårt eller ej, den sitter ju uppträngd där?
Bilen det gäller är min M5 3.8 -92, tror inte att en enda bussning är buss på bilen nångång, den har 15000mil på mätaren.

Jag har problem med att bilen spårar rätt mycket så jag hoppas att silentblocken kan avhjälpa det lite, men jag tror det är nåt annat som felar också, är rädd att stötdämparna är kassa för drar man i ratten lite fram och tillbaka (ca 15-20cm) så svänger inte bilen utan karossen börjar bara kränga, eller kan det vara nåt annat i framvagnen som är slut?

/Thomas
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
har bilen gått 15000 mil och ingen bussning är bytt kan det ju vara en tanke att byta dom flesta bussningar..

tänk på att då kan du ju köra 15000 mil till sen:=)
Smiley©
Jo det är kanske så!
Synd att det är så satans många bussningar om man ska byta alla, och en del ser inte alls roliga ut att byta själv.
Ska byta 2 bussningar till i framvagnen som jag såg var dåliga i 2 stag.
Hade jag inte haft mytorbyte + vxl-låds renovering på G nu hade jag nog bytt fler bussningar på en gång, men dom andra bussningarna får vänta tills bilen rullar igen.
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Det är klart, man ska renovera så man har råd att köra/leva:=)

själv har jag renoverade jag min Alpina för över 25 tusen. bara förra året.. men den blir nog kanon:=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.