|
|
|
|---|---|
|
Vill ha hjälp och spåna då jag vet inte vad jag skall välja och frun är inget till hjälp. Svensk 2002 M3 2500 mil med SMG och knappt någon utrustning för 400´ eller en tysk 2003 med allt för nästa samma pengar men ca 4000 mil. | |
|
ironpower: Välkommen till detta forum Om du ska sälja M3 vilket du säkert kommer att göra så kan en Sv med nästan ingen utrustning bli väldigt svårt åt andra sidan väger en Sv högre en import. Jag skulle utan att ha fått någon länk på bilarna valt en bil med mycket utrustning kontra en bil med väldigt lite. Sen väger färg på bilen klädsel skick dokumentation etc etc mkt tungt. Har följt M3E46 och har enligt mig ganska bra koll så om du har länkar till objekten så kan jag ge dig mera vägledning. /en som saknar sin m3 |
|
|
Jag hade valt Tysksåld, speciellt nu när vagnskadegarantin och den fria servicen gått ut på den Svensksålda. En så pass ny bil hade jag köpt från auktoriserad handlare med garanti oavsett land, dock behöver det inte vara auktoriserad på BMW, Audi, MB, Porsche handlare duger lika bra. Mvh Stephan |
|
hampe m3 |
litte extra utrustning är ju alldrig fel, tyskt.. |
|
tack för snabba svar. Japp utrustning är aldrig fel men sedan har jag lärt mig att fru/jag använder sällan allt ändå men man vill ha allt :-). Värdeminskning finns i båda fallen och skall vi ha den i 3-4 år så är det mer viktigt hur långt den har gått och skick enligt min åsikt Den svsålda är på BMW i Malmö uttagen 0902 så vagnskadegarantin är kvar och servicen också några månader. 2 ägare och allt ok. Den tysk/sv är en som har blivit omtalad här på forumet innan Phoenix gula M3:a, om jag skall handla en tysk blir kraven gul, röd eller blå med allt annars ingen tysk. Alt. hämta hem från Tyskland men då har jag en bil man själva skall avyttra snabbt för att inte ligga ut med för mycket pengar. |
|
|
För min var det helt uteslutet med tyskimport, jag känner mig betydligt tryggare att köpa en svensksåld och få möjlighet att prata med fd ägare fritt om bilen. Ang. Utrustning så var jag mycket inne på att ha en maxutrustadbil i början för att godis är ju gott :P Men när man tittar på en del obejkt så inser man att det är i varjefall för mig betydligt viktigare på det allmäna skicket och lite grann vem som kört bilen innan. Kanske inte är självklart alla gånger att en bil från 2002 eller 2003 ska vara felfri. Tänkte också nämna att motorskadeförsäkring inte gäller på importerade bilar, vilket för mig är viktigt eftersom S54 motorn har haft en del bekymmer med vevstakeslager och oljepump. Naturligtvis har även bmw i tyskland återkallat M3or för åtgärd men bara en varningsklocka där. Så till slut köpte jag en sv. såld vagn med 1450mil på mätaren som var entusiastkörd, däremot blev det inte så mycket godis i min bil vilket man definitivt inte saknar när man kör ;) Lycka till med köpet! |
|
|
ironpower: Om det är TPA-XXX som du syftar på så hade jag letat vidare antingen i Sverige finns ganska många ut nu, eller tittat vidare i Tyskland. |
|
|
Stämmer starre, det var den vi provade och fick ett bra bud för vår egen. Problemet är tycker jag att det finns inte så många SMG till salu som vill ta byte om jag inte vill nära/över 5++. Har tittat på även tyska Alpina B3 Cab/coupe dessa är helt överkomliga i pris så kan jag behålla/sälja vår andra vid tillfälle. får väl leta vidare och längta :-) Måste passa på medan frun säger det är ok man vet aldrig .... |
|
|
ironpower: Finns en M3 SMG-03 som kom upp idag som kanske kan vara intresant? Men hufsad utrustning inte fullutrustad som det står i annonsen flera saker saknas. Men har nog det som du och din frun vill ha:)) |
|
|
Om man pker ner till tysklabd och köper en seriös M3 02:a så kostar dom mellan 340 - 380k Denna kostar 370 och han tjänat säkert en hacka på den, måste va nån hake med denna :P |
|
|
L4MPO: Den som jag syftade på är en 03 så enligt dina beräkningar borde den i så fall vara prisvärd, då en M3-02 kostar 340-380K enligt ditt inlägg ovan? |
|
|
tack för tipset skall undersöka denna. Har hittat några lågmilare i Tyskland 02-03. Men priserna kan slå på 5000 euro vilket är inte lite pengar. |
|
|
Det finns alltid en förklaring till varför det kan skilja så mycket i pris på olika bilar. Även lågmilare kan ha en historia som gör att de kanske inte är så intressanta eller ska ha ett väldigt lågt pris... (många bilar har använts av BMW i M Fahrer Training) och av någon anledning så har väldigt många av dessa bilar hamnat i Sverige. Länk /RS2 |
|
|
Alltså helst inte silverfärgade bilar då ;-) |
|
|
De flesta M3or som har använts av BMW i Tyskland för M Fahrer Training på olika banor runt omkring i Europa är Titansilver och Phoenix gul men jag har även sett de som varit Imolaröd och Laguna Seca blå så man kan inte vara helt säker. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.