|
|
|
|---|---|
|
Ska byta olja och filter snart i kärran tänkte jag. Vad jag vet så har det vart delsyntet i motorn. Men vill ju hellre ha helsyntet i. Vad jag har fåt lära mig så löser helsynteten upp gamla oljerester i motorn. kompisen som jobbar lite i olje branschen menar på att detta är bara snack och att det går hur bra som helst att hälla i helsyntet i en bil som tidigare har haft delsyntet . Så hör mig för lite om det är sant. Vill ju vara på säkra sidan | |
|
Din kompis har rätt. Sök lite i forumet, och du har läsning hela nästa vecka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Lyssna på din kompis - han har rätt! Det florerar en hel del skrönor om syntetolja vs. mineralolja och delsyntetisk olja. Vissa av skrönorna har en viss verklighetsförankring till hur det var när de första syntetoljorna kom på marknaden (70-talet) och andra skrönor bygger på rena missförstånd avseende hur oljor fungerar. Gemensamt för skrönorna är dock att de inte stämmer med nuvarande förhållanden hos modern syntetolja... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bra då vet jag.. Tack för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.