|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen köpten BMW 730ia -95 . Jag har följande problem med bilen som jag hoppas få tipps om här på forumet 1. All el i ratten är död som tutan , farthållaren , volym kontrollen mm är det någon som har råkat ut för samma sak eller vet var felet kan vara ?? 2. När jag kört ca 1km så tänds Getribestörung i check kontrollen och lådan känns seg och växlar vid fel tid och varvtal , men den känns 100% i själva växlingarna mjukt och fint. tacksam för tips mvh Daniel | |
Scheckheft |
Hej 1: kolla säkringar. Till multiratten finns också två styrmoduler; den ena sitter under ratten. Demontera plastkåpan för att komma åt. Den andra sitter till vänster om ratten i ett litet fack där man bl a kan sätta sina glasögon och småprylar. Styrmodulen är svart. Dessa kan vara sönder. Kolla även kablaget så att allt sitter fast. Lite bilder: Länk Åk till BMW för att läsa ut felminnet. 2. Hur ser det ut med batteriet? Fulladat eller gammalt? Har du mätt? Provat med att koppla ifrån batteriet en halvtimme för att nollställa allt? Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.