|
|
|
|---|---|
|
Vet vart jag ska sätta den, under trigger hjulet högt upp. men det jag undrar är hur ni sätter fast skiten. Nr.1 Tar ner tråget och sätter en mutter på insidan Nr.2 Borrar hålet och svetsar en mutter på utsidan så de blit tät runt den och sen gängar i oljereturen. HUR HAR NI GJORT??? Älska ofta men gift dig aldrig! | |
| Jag gängade direkt i tråget, inte så tjockt gods med tillräckligt för att kunna dra fast den. Lite gängtejp också. | |
|
blir det verkligen tätt då?? Ingen mer som kan dela med sig... Älska ofta men gift dig aldrig! |
|
|
någon snälla Älska ofta men gift dig aldrig! |
|
| Gänga i blocket.. | |
|
borrat hål i tråg sen ett gängat rör med fastlödd mutter på insidan och en packning mellan mutter och tråg,sen drar man med en mutter från utsidan,fungerar perfekt. ----- Länk |
|
| Ingen mer som vill dela med sig!! | |
| Ja köpte en rör böj från biltema. Gänga fast den på insidan med muttern som följer med vid köp. Satte kopparbricka imellan, funka på den förra 325an o läckte inget. Finns bild på hur rörböjen ser ut på adressen nedan. | |
| Länk | |
| ooops, syndes visst inte på bilderna... | |
|
Ok får ordna det på någon vänster... Men där man ska ta olja ifrån, (oljetryckskontakten)??? Det är väl den som sitter på ovan sidan tråget..hmmm lite svårt att förklara. Iaf på vänstersidan av tråget sitter juh någon kontakt grej där!! |
|
|
Snikversionen som funkat i några hundra mil nu: Töm ut olja. Borra hål. Fyll i lite olja i det nyborrade hålet så spåner rinner ut x antal ggr. Är det ståltråg så kan du även dra ut spån med en stark magnet. Stoppa i ett rör och smeta på Kemisk metall. Voila. MVH Topchop |
|
| ihlberg , de sitter en kontakt med 1 sladd i ungefär under oljefiltret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.