AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.280

Färgning av läderklädsel

An
291
Antiloop
E38 728iA
Har precis skrivit på köpehandlingar på en 328iaT med ljusbrun läderklädsel. Till saken hör att frugan avskyr klädseln. "Den e ju diarébrun". Lovade henne därför att färga den svart, hur f-n ska detta gå till? Finns det nåt medel så man kan göra det själv? Eller måste jag lämna in den till en tokdyr firma?
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag skulle vänta och se...hon kan ju vänja sig!!
Tog min fd tjej 1,5 månad att vänja sig med 911án jag köpte...
Köper du en ny bil? Prata med säljaren om han kan fixa en med annan färg på lädret, annars så är sista utvägen att lämna iväg bilen och får inredningen om färgad.
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vänta och se, min 540 har sadelbrunt läder. Med tiden så bara växer klädsel, går väldigt snyggt mot tex svart.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inte fel på klädsel möjligen fel på frugans Hmmmm
be henne äta lite järn eller brysselkål så att färg
ASSocieringen blir annorlunda :=)

MVH
Hasso
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
men hasso då: (_!_) ? :)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bara 5 kvar till jubileum ser jag, häv en åt mig också

MVH
Hasso
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag lovar att kring 1000 kommer att dröja ett litet tag. Omdet är ngt att fria? Jag tar mig friheten att häva ett par ÄNDå, abropå tidigare inlägg:)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
bmwnisse
Behöver Ni Herrar ASSistans:-)
Med tanke på att ljusbrunt kan ses i blöjor och
mörkbrunt på sadeln, och detta beroende på ålder.
Dvs. det jämnar ut sig:-)

Utsökt patina...öh:-]
bmwnisse
Det blev lite fel med :-] skulle ha varit :-).
Ber om ursäkt.
Finns väl inga träskallar här i allafall.
Sorry !
Men Patinan borde bli utsökt iallafall...:*)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Du ska INTE försöka färga något själv. Man kan bättra slitet läder med originalfärgen med olika medel möjligen.
Alternativet att färga om det hos en sadelmakare är också tveksamt, dels torde det bli svindyrt och dels blir det en färgning som sitter i ytan. Skinnet är genomfärgat från råhuds stadiet vilket inte är lätt att göra i format skick.
Egentligen har du nog bara två alternativ.

1) Se till att frugan vänjer sig alternativt muta henne med något trevligt samt lova att aldrig köpa någon bil utan att hon godkänt klädslen.

2) Köp en begagnad inredning i rätt färg. Finns ju en del i BMWBörsen ibland och om du kollar på WWW.NFS.SE och därifrån susar vidare till deras Danska kollegor brukar de ha en dröse med inredningar som inte kostar skjortan, dessutom kan du ju sälja din egen sedan.
M3
82
M3CAB
E46 325ti '02
E46 M3CAB '01
E46 ALPINA B3 '00
Byt inte färg, byt fru... :)

----------------------------------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.