|
|
|
|---|---|
Leiford |
Jag undrar vad en 520i- 92 normalt skall ha för bensinförbrukning? Jag har precis nyköpt bilen. |
|
Har haft en 520 -93 i drygt ett halvår och än så länge har den bara gått över litern (1,02) vid en tankning. Annars brukar den ligga runt 0,9-0,95 vid blandad (normal) körning. |
|
|
Min 520-92(manuell) som har rullat 15500mil drar runt 1,1-1,2 i blandad körning(ganka mycket stadstrafik), på landsväg 0,85-till strax under litern. Eftersom bilen är så pass tung kontra den lilla motorn så drar den en del när man kör lite "aktivt" ;). Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
Leiford |
Enligt handboken skall den bara dra 0.85 blandad körning men det verkar inte stämma..Jag har inte hunnit kolla..batteriet drog ur o då nollställdes trippmätaren men det hinns väl... |
|
Att bilen skulle dra 0,85 l/mil låter lite väl optimistiskt. Här på BMW-Power har man sammanfattat en massa tester från Teknikens Värld som visar att årsmodell -93 av 520i ligger på 0,99 l/mil i snitt. Det är i alla fall mer än vad min tar. Trots att jag har 235 i däcksbredd. Det allra bästa resultatet jag kommit ner i är 0,87 vid en tanknig (blandad körning). Inte dåligt för en sådan stor bil. Ni kan läsa om Teknikens Världs testvärden här: Länk En liten fråga bara: Har 520i -92 VANOS motor?? Om inte kan det ju göra skillnad (men den kom väl -91 om jag inte minns fel???). |
|
|
PS: Glömde säga att jag har manuell växellåda och bilen har gått 18500 mil. Sedan måste jag erkänna att jag kanske inte kör speciellt aktivt. MEN, jag kör inte speciellt snällt heller ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.