AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.468

Vad kostar era pärlor

Sida 1 av 2
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Har ägnat mig åt att studera en del annonser på E32 eftersom det suger lite efter en sådan.... tycker inte det är lätt att hitta något som man faller för, undrar därför var ni hittat era och till vilka priser, tacksam för lite info...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Hej...finns väl allt från 15k till 94k som man sett i annonser :D

allt beror väl på skicket o vad som är gjort på dom!
Länk
Ik
223
Ika
525i -88
Jag har idag faktiskt startat upp min 7:a efter vintervilan med allt nytt i toppen och i toppskick. Den kommer jag inte släppa för mindre än 25-30k iaf. Lika att behålla när man har lagt ner förmögenheter det senaste året än att skänka bort en ändå så pass fin bil. Gav 35k för den för ca 1 år sedan. Har nog lagt ner över 30k på den under tiden.
tvåtakt
Jag fick en 750 -91 till skänks efter en stöldskada. Behövde ett dörrlås och en ny tändlåscylinder. Granitsilver med sportstolar.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag gav 31' för min sommaren -03 med ca 25000mil bakom sig.

Med ej fungerande Acc.

För dyrt?,tja..motorn/vxl.lådan i skick som ny o ingen alarmerande rost + bra historik,bra puts överlag,bra utrustning med ASC,skinn,farthållare,ellucka,sommar+vinterdäck mm gjorde att jag köpte den ändå.
Den har inte kostat mig några stora summor än...Finns dock risken att mina försök till att få acc igång kommer att göra det.

Mvh Janne.
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Kul att se att det varierar i priserna, en del gratis och andra lite mer, verkar vara en del som bara kör på sommaren, måste dock tillstå att det är underbar vinterbil...
Visa användare
18
Mr V12
745i E23 -86
745i E23 -85
Min kostade 45000:- förra sommaren , en 750i -94 med 12000 mil och full servicebok. Kolla runt och köp EJ nån utan bok, jag menar ingen vettig slarvar väl bort en bok på en bil som har kostat runt 600 papp. eller??!!

Jag gav 25000 för en 730i v8-92 för ett år sedan.
Allt funkade utom ac...

Der schönste Wagen von allem
ra
26
rapido
540 Touring -95 2002 touring -73
Har en kompis som köpte en iL -89 för 10000:- svensksåld servicebok fungerande AC tre ägare 21000 mil etc etc. Slitsnygg och funkar perfekt.
th
15
therece
730 ia -89 alias Torsten
min kostade 22000:- + en rostig gammal celika. för 1 och etthalft år sen. lagt ned 20000 på den sedan dess.. men vad gör man inte för att ligga på topp!
en kompis fick tag i en för 8000, för några mån sedan dock utan s-däck.men antar att du är ute efter något nyare...

men tänk på att fälgarna gör hela bilen!!!!
Hej.....Jag har möjlighet att köpa min första e32:a 735ia för 3000:- men då får jag ju lite fel med på köpet såsom oljeläckage från edc och nåt elfel i centrallås mm, men anser det värt att chansa för dom småpengarna då bilen förövrigt är välvårdad och i fint skick

H/K:
Det skulle jag slå till på alla gånger. Om jag hade plats skulle jag köpa på mig en eller flera e32or och pyssla med lediga stunder. Vissa fel kan man ju dessutom leva med om man får bilen så billigt!

/Astroboy
Astroboy:
Jo sant, tror att det kan vara ett ok köp, är det inte det så är det ju ingen större förlust, men vad jag har förstått så kan det finnas ganska många andra fel som kan drabba en också, så det kan ju bli en dyr historia i slutändan, men som sagt skall göra allt jag kan för att ta hand om henne...
En fråga bara...sitter det kamkedja i dessa?? och isåfall med vilken intervall skall den bytas?

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Sitter kamkjedja i den och den skall i normalfall aldrig bytas.

mvh
Erik

Min: Länk
Om jag köpte en kärra för 3.000 skulle jag se till att den rullade framåt och försöka småpyssla med den efter min egen förmåga. Hålla den fräsch och fin, men inte inte göra förebyggande åtgärder som stora servicear eller dylikt. Då kan ju bilen bli hur dyr som helst.

/Astroboy
Jo, håller med dig, men jag köper den i helgen så får vi se vad det är för nåt, den har haft 9 ägare sen -88 är det normalt eller är det mycket??
den har gått 30k, är det mycket som brukar ge sig vid det miltalet, är lite oroad för allt snack om plastkulor i automaten mm??

Den har säkert gått mer. Km räknaren stannar på ca 30K. 9 ägare låter inte särskilt mycket. Man kan ju dock bli lite orolig om den har bytt ägare mycket den senaste tiden. Jag skulle chansa och köra med den tills den pajade, och ta ställning till en eventuell reparation då istället föra att oroa sig nu, men det finns säkert folk på forumet som skulle tänka annorlunda. Särskilt dom som utan problem skruvar isär en växellåda på en fikarast. Jag tillhör tyvärr inte dom.

/Astroboy
ok....jag kör på det så får man väl se vad som händer, men den har problem med läckage vid höger bakhjul, läcker hydraulolja, har inte kollat så noga ännu, men den har en viss lutning bakåt, skall kolla var detta kommer från innan jag slår till. Måste man ta loss hela bakhjulet för att se eller komma åt slangarna till edc:n eller kommer man åt dem ändå. Har försökt att hitta inlägg med samma problem men inte sett nån med liknande direkt, bara en som hade en trasig dämpare som fick betala 6500:- och det lät inge kul. Bilens senaste ägare har vart svensson gubbar som haft den i 4 år och den nuvarande är en vän till familjen som är totalt okunnig på bilar och köpte bilen förra sommaren för 20k.

Sq
89
Sqrewdriver
730i -91
735i -92 (Reservdelsbil)
730i -91 36000Mil full bok tyskimport -97 3 ägare
i sverige 5 totalt, firmor medräknat. Rostfri, aldrig vinter
körd i sverige 5000:- Lätt Parkeringsskada fram, Obes.
ska se hur det går.

*För att du älskar att köra*
måste säga att det låter jävligt fint, det sitter väl en v8 i den också va.......
H/K

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.