|
|
|
|---|---|
|
Har precis tagit ur bensinpumpen som finns i tanken på min 535:a, det visade sig att den inte var inkopplad ?? Har haft problem med acceleration när tanken har varit halv eller lägre. Kan man ersätta pumparna med en kraftigare pump (Highperformance). Skulle vara kul om någon som vet kunde ge svar innan jag börjar bygga om. Kör så det ryker!!! M535i-86 | |
|
Tjenis Micke!! Har aldrig pumpen i tanken varit kopplad?? Om du monterar en kraftigare pump utan för tanken, så har du fortfarande samma problem som i dag...dvs den får inte någon bensin att suga under kraftig acc/sidorörelse. Då är det bättre att du kopplar in den nuvarande pumpen i tanken i stället alt du bygger en cathtank som matas med en lågtryckspump. /Pelle |
|
|
Tjenis Pelle, nä pumpen var aldrig inkopplad. Kan man inte skita i förpumpen och istället ersätta huvudpumpen med en starkare pump? Om någon annan vet nått om pumpar så dela med er snälla. Annars får jag köpa en ny på BMW kostar 1580:- . Hur går det med ditt projekt då. Själv så är min helt ner plockad och ska rost lagas och hel lackas innan Knutstorp till hösten. Nya original bussningar runt om kommer också på plats. Motorn får en renovering den med, portning, lager, kam, styrningar, tätningar o.s.v. har fixat en Msport inredning i svart skinn gissa om jag är nöjd. Vi hörs. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
Paap Reeder |
... den pumpen du monterar måste ha sugförmåga så den orkar med att dr aupp bensinen från tanken ... samt kontinuerligt kunna ge minst 3,5 bar .. som i sig tas ner till 3 av tryckregulatorn. Det är få pumpar som fixar detta.... därav behovet av en extra förpump. 2,8án klarar sig med nätt och jämt utan förpump men när 3,5 skall sprätta iväg räcker inte bränsletrycket till. CARBEX i Solna kan få fram kol till din förpump. Sprätta isär pumpen på kollektorsidan - montera kolen - samt epoxi-limma ihop. MVH /// Paap R |
| nej 528an klarar sig inte utan förpump alls. har själv de problemet seddu.. Men du kan ju hitta en pump på skroten.. passar förpumparna från 535 till 528 eller ? måste dom väl göra..? Ps. den är ju svår att ta isär utan att ha sönder den. duktigt kraftigt limm ju. | |
|
"Såga" bort locket på förpumpen med en morakniv inga problem alls. Jag tycker att det borde gå att ersätta förpumpen och högtrycks pumpen med en dränkbar högtrycks pump. Tex Walbro pumpar brukar säljas relativt billigt på zatzy /// Kristian |
|
Paap Reeder |
... man kan trycka dit en dränkbar pump från en E32 V12. Eftersom jag pillat med båda bilarna kommer jag att göra så nästa gång min förpump sunkar igen. Har f.ö gjort precis som Tipsaren beskriver det. MVH /// Paap R |
|
Tack för alla tips, ska sätta igång och testa mig fram. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.