|
|
|
|---|---|
|
Jag har plockat loss mina sidokjolar på m535an och skulle nu behöva veta var jag får tag på en sådan fästremsa som skall sitta mellan sidokjolen bilens nederkant. Utan denna så sitter nog inte kjolarna helt perfekt. Finns dessa fästremsor att köpa på bmw? Kan man hitta dem någon annanstans? När jag tog loss kjolarna så gick bultarna som satt från karossen av när jag skulle lossa plast/gummibultarna. Finns det något smart sätt att fästa kjolen igen? Blir det till att borra upp bulthålen å fästa nya bultar eller kan man göra på nåt annat smart sätt? | |
|
Skönt att höra att man inte är ensam om dessa problem. JAg har precis monterat tillbaks mina sidokjolar. När det gäller fästremsor och diverse plastplugg och clips så finns allt hos Bmw, inte speciellt dyrt heller. Tror att jag gav c.a 200 spänn för allt som behövdes. Men dom där bultarna som sitter under tröskellålorna är lite värre. Jag lyckades hitta en skruv med liknande gänga som jag svetsade dit där originalen hade gått av. Lycka till... Länk Mvh Tjäder |
|
|
Hmm, ska det sitta någon speciell fästremsa på sidokjolen. I så fall fattas det på min. Mina sitter bara med klipsen i hålen och muttrarna på undersidan. tvätta, tvätta, tvätta.... |
|
|
Dubbelhäftande tejp ska också finnas som "pricken över i fäste" när sidokjolarna monteras som sagt. Annars blir det oundvikligen inte perfekt passform. BMW har denna tejp... Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... grejen är den att BMW original fästtape är för tunn. Vill minnas att den dom säljer ligger på max 1,5 mm men det behövs ca 2,5. Att lägga dubbla blir för tjockt. Jag fick tag på rätt tjocklek från 3M. Det finns "popnitbultar" ... fel av mig "popnitmuttrar" menar jag att ersätta originalet med. MVH /// Paap R |
|
Jag har limmat dit flera kjolar med karosseri kitt. Popnitat med 4,8 nit under, slå av den gängade pinnen och borra upp hål bara. Kanon.. |
|
|
Tack så hemskt mycket för informationen. Jag tog del av Paap reeders samt B10Alpinas tips om att borra upp bultarna och nita med mutternit. Det blev hur bra som helst. Paap Reeder: Köpte du dubbelhäftande tejpen från 3M direkt eller någon av deras återförsäljare? Jag har sökt runt lite på nätet men inte hittat var jag kan få tag på denna sortens tejp. |
|
|
Hej! Finns/fanns på mekonomen mvh.benny |
|
Carl Adam Andersén |
Mathias Tjäder: var det din M535a som var till salu förra året i sthlmsområdet ? En skönhet :) |
Paap Reeder |
... pinsamt men jag minns inte..... men jag vet att det var litet problem kring det hela. Skrev ner till BMW i Malmö på den tiden och upplyste om denna "felaktighet". MVH /// Paap R |
|
Carl Adam: Det vet jag inte, köpte den själv i december i Sala. Har för mig att killen jag köpte den av sa att han hade köpt den i Jönköping. Länk Mvh Tjäder |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.