AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.497

Äntligen slut på vibrationerna E39

Läs: Länk

Fanns bara en sak till att göra, gå till garaget och på med hårdhandskarna ;) sagt o gjort. Bilen på pallbockar och av med alla hjulen. Oken skruvades loss men ej helt från bromsslangarna, och Skivorna plockades bort.
Skivorna körde jag lite lätt med slipmaskinen för att få bort lite av kanten som finns runtom och sen körde jag med stålborste vid skivans mitt där kylningen e. Alla 4:a Rensat o klart!

Allt innvändigt skit från oken togs bort, likaså på utsidan av oken, 100% rent o klart! Klossarna skrapade jag med stålborsten och även dem 100% rena o fina. På dem 2 bultarna som håller oken har det bildats tjockt smuts (belägg) tog och skrapade bort det med en platt skuvmejsel och smorde in dem ordentlig.
Allt skruvades tillbaks för att sen provköra en runda, INTE det lilla minsta vibration mer!

Allt arbete utfört med en aning ilska för att jag vart riktigt trött på vibrationerna =) äntligen över!

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
O tusan! :) Grattis Dragolito att det är över! :)

Mvh

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Det handlade mest om att få allting rent, i mitt fall så vart det mycket skit som fastnat, därav vibrationerna i gumpen o ratten.

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Ne
83
NedimB
e71 X6 2013
jaha, Tack för info dragolito
det känns riktig bra att det finns någon som kan ta saken i sina händer... nu återstor att göra samma sak!
mvh D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.