|
|
|
|---|---|
|
Hur mycke bensin drar era 328 e46? BROMAN | |
| min gamla drog ca 9,5-10 dvs 0,95-1 per mil normalkörning, då menar jag ingen tantkörning | |
|
första tanken i min kärra stannade på 1,06l/mil i snitt.. O det var inte tantkörning det heller direkt. och en del i stadstrafik oxå.. |
|
| Mellan 1,1 och 1,2l/mil... Knappt hälften är stadskörning (tidsmässigt, inte kilometrarna) och i medeltal kör jag rätt korta sträckor (ca 20min) dvs motorn körs kall en hel del. | |
|
Hejsan! Det beror lite på omständigheterna men har som lägst kommit ner i 0.72lit/mil vid landsvägskörning i 100 km/h. I ren stadstrafik och utan motorvärmare hamnade förbrukningen i vintras på 1.5lit/mil. Men nu när det är varmare ute så snittar den ca 1.3 liter/mil mestadels stadskörning. Ganska törstig enligt mig. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Kör den på runt 0,8-0,9 med vinterdäck och 0,9-1,0 med sommardäck, med viss variation naturligtvis. Ingen tantkörning utan normalt, rejs ibland, till och från jobbet, landsväg. Uppdaterat Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.