|
|
|
|---|---|
| Som topicen säger, dimljusen är urkopplade och backlampan lyser ej(vet ej varför). | |
|
Inga problem. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
säker? dimmljusen är väl inte obligatoriska, men att backljuslampan inte lyser vitt, inte lyser alls, de är inte heller obligatoriskt eller? Vet ej vad som kan va probset där.. |
|
|
Det finns inget krav på att varken dimstrålkastare eller backningsstrålkastare ska fungera... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok bra, nu försvann osäkerheten =) Tack Erik & Jeppe för snabba svar!! |
|
|
Hur är det med helljus då? Mvh Miche Länk |
|
|
För jag har aldrig märkt att SBP kollar så att helljusen fungerar. Mvh Miche Länk |
|
|
Helljus måste finnas och fungera. Ibland har men kollat inställning på dem när jag varit inne. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag tror att du skall kolla upp det där med sbp... Jag hade en volvo 760 -90 med dimjus i huvudstrålkastarna... då kollade sbp ljushöjden på dessa... vissa får även ombesiktning av spruckna glas på dimljusen.. det kan juh säkert skilja på vilken ort man besiktar... däremot backljusen har jag aldrig varit med om att dom har kollat... No fucking turboshit, just real power!! |
|
|
Stoffe_m3: Kolla Jesperados profil...: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fungerar dimljusen kollas de så att de inte står för högt. Har de gjort på min då jag hade dessa inkopplade i alla fall. Nu bryr de sig inte om dem då jag har extraljus i de hålen istället. ///BMW - Was sonst! |
|
| jaha.. besiktningstekniker... ok jag ger mig.. :) | |
|
Inställning och ljusbild kontrolleras på dimstrålkastarna när dessa fungerar. Lyser de inte lämnas det utan åtgärd. Helljusstålkastarnas funktion kontrolleras, dock inte ljusbild eller inställning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.