|
|
|
|---|---|
|
Var i dag ute och tog mig en titt på hur möjligt det är att ersätta handsfacket med en 8-10" bas. Förstod givetvis snabbt att det inte bara är att ta sticksågen och göra en ring i luckan och därefter stänga :-) Däremot om man skulle kunna få tag på själva höljet som är runt handsfacket så skulle man ganska enkelt kunna bygga om hela handsfackskonstruktionen till en bra och tät låda. Någon annan som varit inne på detta område? | |
|
klart det kan funka.. har man dåligt med plats så är detta ett alt. ** Live Fast - Die Young ** |
|
|
Undra hur stor volym handskfacket är!? Du får nog iaf utöka volymet skulle ja tro //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Ja man får nog upp på en 7-10 liter om det skall hända något. Hoppas på att kunna få ihop något bra. |
|
|
Jag är inne på samma spår, så du får gärna tala om hur det går. Tyvärr har jag inte hämtat hem bilen än men ska skruva bort lite när jag får hem den o se om jag kan klura ut nått. //Chrille |
|
| Japp jag återkommer med info, håller nu på att leta efter ett handsfack med ljus och lykta. Sista utvägen är att köpa nytt. | |
|
HAr du kollat på www.fbt.se ? Där finns inte allt men väldigt mycke =) Jag har varit inne på samma sak, men orkade inte genomföra. Verkade vara ett långt projekt... No turboshit, just real power! |
|
| Kollade på FTB men utan bra resultat. Har dock fått upp ett spår på ett handsfack i Malmö som kanske kan funka. | |
|
Har kikat på en bas i stället för handsfacket. Men tror att det blir lite för jobbigt att hålla på med. Håller just nu på att testa att plasta en låda, vi får se vad resultatet blir. Är det någon som har dragit kablar i sin Za roadster? vad drar man högtalar och RCA kabel till bakluckan från kupen? |
|
|
Jag har dragit kablar till bagaget, det är ju en del som skall ur... Förarstolen,insteglisten, fronten framför främre högtalaren toppfacket, med luckan, båda rullskydden OBS ena skruven till rullskydden sitter bakom en plastlucka i toppfacket, hela övre plastkomoden bakom ryggstöden(!). När det väl är borta kan du även skruva dit bättre 5 1/4" högtalare istället för dom små 2 " Nokia högtalarna = skithögt. innanmätet i bagageutrymmet, det finns hål för kablaget i plåten som "ligger ned" över bagageutrymmet, alltså där suffletten ligger när den är nere. Ha inte sönder hydraulslangarna som går igenom för elcabben. Det går inte att få in större högtalare än 5 1/4" jag har mätt då plasten böjersig och du har en minst sagt kraftig metallkant i chassiet. Mvh PG |
|
|
Ska inte ha något baksystem alls. det finns inget nu heller. Har inte heller störtbåge eller elcab så det är nog lugnt. Bara åka hem o skruva efter jobbet då. Hur löser ni airbagen när ni tar ur stolarna då? rycka batteriet ett tag eller? Inget som råkar ha bilder på hur nån har gjort? //Christian |
|
|
Jag hade stor hjälp av TIS-cd´n (finns utförliga bilder och beskrivning på de flesta moment/hur du går till väga för att montera isär din bil) när jag rev isär grejorna. Kanske du kan få tag i en sådan någonstans. Mats |
|
|
var för inte ta bort mit delen av hylla bakom stolarna där får man lät in en tia med låda på 10-15 liter. det håller jag på med ska lägga upp några bider på bygget litte senare |
|
|
Jag håller på med samma sak. Frågan är hur bra det blir med basen spelandes uppåt. Jag vill kunna använda vindskyddet. Ska man ha basen spelandes framåt och ha det snyggt måste man plasta vilket inte är min starkaste sida... än. Ska försöka skicka upp lite bilder jag också. men är lite seg.. måste hitta nånstans att lägga dem också, nån med tips? //Chrille |
|
| nu är jag klar med mitt bygge ska fota i morgon så ska ni få se | |
|
WeEeE: Skaffa ett konto här Länk så kan du lägga upp bilderna! /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
här är några bilder på mitt bygge Länk Länk Länk |
|
|
det ser väl inte så tokigt ut det är min första baslåda någon sin |
|
|
ser helt ok ut. Hur låter det då? Vad har du för bas, känner inte igen den. Du kan inte ha vindskyddet längre va? |
|
| inget vind skydd men jag ska tiverka ett eget av plexi glas och det är en alpin 10a | |
| letar ett vid skydd som man fäster över säker hetsbältes hållaren men har bara set det på tyska sidor än kostar ungefär 1000 kr någon som har några tips på vart man kan leta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.