AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

köpa sänknings fjädrar e30?

Visa användare
14
Micke_o75
525tds Touring -98
Hej.

Var kan man få tag i sänknings satser till e30. dyrt resp billiga är av intresse.. ge mig en adress eller två :)

eller fjädrar :)

beemer2go
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Hej!
sök på väghållningssatser, kalmar län där är det en som säljer kompletta satser för 2600:- till e30....med två olika sänknings alt.

Mvh Andreas
kan ju dela med mig av mina erfarenheter av Gerts sänksatser! köpte en 60/40 sats av honom för 2600 kr. Fick byta en framdämpare som var kass, kunde inte få ut kolvstången så det var bara att byta den! sen när jag monterade fjädrar och dämpare bak så blev bilen, läs nu, HÖGRE än med originalprylarna på :( fram monterade jag idag och det blev lågt och fint...

DOCK skall det sägas att Gert är mycket seriös, inga som helst problem att byta min trasiga framdämpare och när jag pratade med han om fjädrarna bak som troligen är felet så var det inte heller något problem! mycket seriös kille och jag skulle inte tveka att handla av han igen.

MVH
Johan K
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
Jag har köpt ett kit från Gert till min E30...fungerar kalas bra...det blir snyggt och det passar bra...så det är att rekommendera helt klart...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
De
165
DeWa
328iAT -96
I hans annons står det gasdämpare, men när jag packade upp min sats låg det oljedämpare i .. hur seriöst är det?
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
deå måste han råkat göra ett misstag, han har nämligen två olika satser med stötdämpare, en oljedämpare o en gas, (ja har själv gas)

mvh Erik Jakobsson

Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =)
De
165
DeWa
328iAT -96
Han annonserar enbart för gasvarianten, står inte ett pip om olja i annonsen. Har iaf mailat honom, är det ett misstag bör det ju gå att lösa fort och enkelt.

Annonsen: Länk
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Har nyligt monterat gerts sänkning och de vart riktigt fint, lite lågt fram men de beror nog på andra omständigheter...Funka iaf skitfint och bilen vart tajt!

MvH Björn
Bmwfreaken,jag satte först dit fjädrarna till min bil,tyckte inte den vart så mkt lägre direkt,men tänkte att dem kanske måste sjunka ihop,sen efter en månad cirkus så sätter jag dit dämparna också (detta gäller då bak) men bilen är fortfarande hög,fjädrarna var kortare än dem som satt där men något fel känns det som att det är.

se min andra tråd Länk
Bmwfreaken,sa gert att det kunde vara fel på dina bakfjädrar eller ? tar han tillbaka dem och du får kostnadsfritt nya eller? jag har ju gjort tabben och har inte kvar kvittot,var du tvungen o visa upp kvittot för honom?
dj
58
djkpg
320 touring e30
Tjena! Såg Gerts annons efter jag köpt monroe reflex, blev lite små sur. Men det man läser här så verka det inte va bra grejer. Nu får man ju riktiga grejer, har även beställt bilstein fjädrar... Visst det kostar men jag vet ialf vad jag få. Lycka till killar.:)
SpineKracker
Har också denna sats och måste säga att den funkar riktigt bra. Lite slapp i bakvagnen då de som sagt inte sänker nämnvärt bak men framvagnen fick ett enormt lyft i och med detta ingrepp.
Med tanke på hur billigt det är kan man inte säga annat än att de är väldigt prisvärda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.