AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.175

Få fast diskanter på instrumentbrädan tejp funka ej

ha 2 runda diskanater som ja tänk sätta på instrumentbrädan. fick dubbelhäfftande tjejo till dessa, men inte fester det, ska man skruva eller kan man lägga en klick lim? tänkte limpistol det limmet torka bra gå säkert få bort sen om man vill det utan man ser att det är limmat.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Om diskanterna inte är för tunga funkar det bäst med dubbelhäftande tejp.
Limpistol är inte snäll mot plast har jag själv personligen fått erfara.
ja testade med dubbelhäfande tejp satt inte nånting typ, testade oxå med kontaktlim och limpsitol men inte satt det heller, måste skaffa annan tejp eller lim som fäster på panelen på bilen
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har du tvättat av panelerna så det inte sitter rester av "vinylpolish" på den. Den typen av medel ger ju en "fet" hinna som fungerar dåligt ihop med tejp och lim.

___
//Ulf
japp rengjorde innan men så blank yta inte mycket som fäster på det, få fråga nån lim expert vad man ska ha
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Har du provat med svart silikon, har själv använt detta med framgång. Se till att du har mellanrum så du kan "såga" av limsträngen med exv. en tråd då du skall ta bort högtalarna.

mvh
Tommy

NoFear
Silikon kan bli väl bra enligt mina erfarenheter. Rengöring/avfettning är A och O. Sen finns det många dubbelhäftande produkter, både tunna och sånt som överbryggar lite avstånd och ojämnheter. 3M har en mängd produkter, både primässigt lösliga och rena proffsprodukter.
Kan man tejpa bilkarosser och flygplansvingar så bör det gå att hålla fast en diskanthögtalare...)

FP
ja rengjorde med t röd
köpte en annan sort tejp nu verka sitta än så länge, men när solen ligger på där så vet i tusan om dom inte lossnar
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Gå in på en butik som säljer t ex mobiltelefoner o fråga om du inte kan få en häftkudde som de använder till larmen för demoprodukter. De släpper inte, jag lovar. (om man gör rent innan)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.