AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.021

323 e21 vs 323 e30

Sida 2 av 2
323E21terror
Jonne Mek jag köper din bensin tank till E21an omgånde om du har kvar den!!!

farten är min drog
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Känner en kille som vill sälja sin e21 323i. Ska visst köpa italiensk sportbil.......
Besiktad i slutet av förra året. Nya bränsle och bromsrör, nytt avgasrör och nya handbromsbackar.
Har gått 23000 mil och är lite rostig här och var.

Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
323E21terror! Javisst finns tanken kvar, bara kul om den kommer till användning.
Hur kommer vi i kontakt med varandra? Jag bor i göteborgstrakten.

PS. Ledsen att du fått vänta på svar, glömde av att kolla DS.
Moller
Måste ju så klart säga omot alla här..Köp en E-30. dom är mycket tuffare o snyggare.
323E21terror
Jonne Mek, jag kan maila dig om du lämnar din mail så kan vi gå vidare med detta. Som du kanske vet så sitter det en dubbeltank på E21an dvs en på höger och en på vänstra sidan är det båda du har att sälja eller???

farten är min drog
323E21terror
Moller E30 är en klart tuff och rolig bil, men men man skall aldrig fixera sig för mycket på utsidan. Har man än gång kört en 323E21 så trillar man dit så är det, en fräsch bil har så fruktansvårt mycket att bjuda på att man ständigt har ett leende på läpparna oavsett om man sitter bakom ratten eller bara står och njuter av den vackra skapelsen.

farten är min drog
Carboman
Kan inte göra något annat än att hålla med Mr E21terror.

Har en lite smått trimmad, sänkt goding i bra skick och varje gång jag sjunker ner i racing-stolen och greppar sport-ratten så sprider sig ett leende som nästan klyver huvudet. Och detta trots att stolen inte är fast-skruvad och resten av inredningen ligger i vardagsrummet.. och att fälgarna ligger på balkongen.. och att motorn inte riktigt vill gå igång ännu så man får göra motorljud med tungan istället..
Att en bil som man ägt i över ett år utan att ens kört en meter, skänker en så mycket körglädje, måste vara ett gott tecken på ett mästerverk!
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Uppdaterat :)
323E21terror
Carboman har du fått i ordning på den violetta godingen ännu? borde inte det mesta blivit fixat nu? Jag väntar med iver på att få se racervagnen morra igång och ut och dominera på gatorna, jag börjar nämligen också bli trött på att göra motorljud med tungan. Det är dags för kastanienrot, "blåa faran", samt din goding att göra upp på gatorna och flåsa runt med glupska hajnosar mot nya jaktmarker.

farten är min drog
*B
535
*Bumse*
324td -88
323E21terror har ju så rätt när det gäller ditt svar på Mollers inlägg.. Nu har jag inte rattat en me 6 kannor då men, ändå. E21 har en helt annan charm!
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Nån som vet vad det är för viktfördelning på 323 e21? Nån som har en bild på e21 med vita blinkersglas?

Fadren säljer sin
535i -91
323E21terror
Angående vita glas så vet jag att Mattias Kinneby har någon firma som säljer sådana, även bildelsinporten (860kr/styck)..har för mig att dessa båda nämnda har bilder på E21 med vita glas. Men en sida som verkligen är kanon är bmwE21.de som tyvärr just nu uppdateras eller något, har hittat flera kalsläckra godingar som är riktigt modifierade och har all möjlig styling som går att ha...även extremt fina originalvagnar vilka är minst lika fina att titta på. På den sidan skall det finnas en del E21or med vita blinkersglas så man verkligen får en uppfattning om hur det ser ut. Jag tycker personligen att det spelar väldigt stor roll vilken färg just E21an har för att det skall se riktigt bra ut med vita glas.

farten är min drog
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
tjena. jag har en 323i ev till salu om det kan vara av intresse.
svart i fin skick utan rost förutom på hågersidan bakom stötfångaren bak, dock inte ett allvarligt angrepp.
bara maila om det verka intressant
sc
637
schumi
e30 318is -90
anledningen till att jag flygar av vägen så ofta med min e21 är att jag kör över min förmåga. fast jag är ju så pass smart att jag planerar var jag kan tillåta mig att missa så att det inte gör så mycket om jag snurrar. dock har det skett lite missöden som när jag sladdade in i en betonggrund när jag försökte göra en 360 med e21'an.
jag tror att det ända sättet att bli som colin macrae är att köra över sin förmåga på ett hyfsat kontrollerat sätt. annars tror jag inte att man blir så mycket bättre.
e21 ruuuuuuuuuuuuuuuules... :)
We
137
Weber
320i-76, 323i-80, 325 cab-90, 325 touring -03,
Det är rätt schumi, den som aldrig misslyckas har aldrig prövat gränserna!
/weber
sc
637
schumi
e30 318is -90
ha ha.. blå faran är pågång nu.
handlade en massa godis till den på biltema idag och det är spikat att det blir nya fälgar och däck på lördag så nu jävlar skall det bli tusentals svarta sladdspår överallt i stan.. ha ha :)
323E21terror
Ha ha detta får man inte missa, då blir det dubbelterror med andra ord detta låter för bra för att vara sant då det var allt för länge sedan våra godingar fick göra upp. Jag hoppas bara att det bara var mina tändstift som var dåliga och att problemet kommer att lösa sig.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.