|
|
|
|---|---|
|
Hej. Undrar om man vågar köpa en -99 M5 som gått som demonstrationsbil på BMW i Tyskland. Kan den vara "söndertestad" eller..? BMW är enda ägaren. Den har snart gått 10000 och har full dokumentation. Vad tycker ni? | |
|
Dom borde väl ha koll på den med service:ar och dylikt?? Mvh "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
Gemini__ |
Skulle personligen aldrig köpa ett demoex, satsa på en annan vagn är mitt råd. Mvh: Thomas |
|
Kan inte mer än hålla med föregående inlägg, läste Tenikens Värld i går. Där testades nya M5:an, (underbar verkar den vara f.ö) bilen har alltså gått ett par hundra mil och dom maxpiskar den till hundra, sen drar dom upp den till toppfart... Ingen vidare barndom för en bil... En gång e nog iofs inte så farligt, men det lär hända varje gång en sån bil körs som demo... Sjöberg |
|
|
Demobil under sex år?! Kan den ha varit demobil i ett eller två år och sedan tjänstebil för nån lycklig BMW-tjänsteman månne? Demobilar är väl sällan av äldre årsmodell än innevarande år. Känns som du saknar lite historik. |
|
|
Jobbade samtidigt när jag pratade med min kompis som ringde ner, så det blev lite oklart. Får ta reda på mer med god tid, fast tycker inte riktigt själv heller om begreppet demobil...så vi får se. Fast har BMW ägt den så är den säkert välservad, tycker man. |
|
|
ALDRIG!!!! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
Micke992 |
Skulle jag vara du så skulle jag nog leta upp någon annan bil... men det är jag förstås... :-). |
| Om den e billig som f*n så kan man kanske tänka sig att köpa en sån bil. Men annars skulle jag nog inte vilja ha en demo bil. Jag har sett hur våra demo bilar tok varvas ut från parkeringen med kall motor....... huuuu. | |
Njuren |
Hur mycker BMW har servat bilen under dess Demotid så har det alltid funnits stort antal gasglada testkörare som dragit den till det röda när den knappt varit varm...avstå. BMW - i nöd och lust? |
|
Har som njuren skriver svårt att tro att alla testpiloter har 20-30 minuter till övers att bilen ska bli varm innan de börjar gasa. Tyvärr är de flesta testpiloters beteende snartlikt: Korsningen ut från bilfirman: hyffsat lugnt ut på ettan, kollar var reglagen finns, 2an fortsatt lugnt. Stop, ut på större väg från industriområdet där bilfirman finns. Fullgas 1an (varvstopp) 2an (varvstopp) 3an (hård inbromsning pga bil / korsning). Och så fortsätter det i ungefär hela vägen tillbaka till bilhandlaren. Detta har jag fått erfara flera gånger vid provkörningar när företagen har "tours" och man är flera som delar en demobil. Tro inte att folk håller igen när de vet att de har max en kvart på sig att köra bilen. |
|
|
Det är ju lite konstigt egentligen att man måste köra in en bil och inte en cross direkt mycket! Även när vi har trimmat volvo evo och opel corsa (rally bilar)så krävs ju ingen inkörning!! Byt olja regelbundet och ha en riktig olja så borde det funka för jag menar att BMW bygger ju jävligt fina maskiner!! |
|
|
Jag har sådana skräckhistorier om provkörningar av demobilar så jag ej vågar skriva om dom här...köp en annan bil! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.