|
|
|
|---|---|
|
Nu är våren snart här så jag skulle hjälpa brorsan att byta till sommardäck. Börja med vänster fram, inga problem att ta bort. Skruva på därefter den nya fälgen utan problem, sen när jag skulle backa bilen för att få mer utrymme att jobba på så ville bilen knappt rulla. Nånting tog emot. Prova att lätta på muttrarna tills dom satt helt lösa då rulla hjulet, men inte när dom va åtdragna. Nån som vet varför det blir så, fälgarna satt ju på förra sommaren utan problem. När jag därefter satte tillbaks vinterdäcket var det dock inga problem med att hjulet fastna. Brorsan har alltid lämnat in bilen när han bytt däck, men tänkte göra jobbet själv nu. | |
|
Konstigt, för långa bult kanske så dom tar i nått bakom i "navet" // Anders |
|
| Tack för svaret, men hur långa ska dom vara i normala fall isåfall? | |
|
Originalfälgar (Alu & Plåt) har alltid lika långa hjulskruvar, däremot kan det kilja på piratfälgar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sätt i dom i fälgarna de funkar med å kolla hur långt dom sticker ut, sen gör du likadant med de andra fälgarna. // Anders |
|
| ok ska testa. Tänkte också på att det är ju samma skruvar som satt i förra året när sommarfälgarna satt på dom funka det. Kan det ha suttit nån ringar eller nåt för att korta ner längden, som sen bilverkstan plocka bort när dom montera vinterdäcken? Brukar man ha nåt sånt på fälgarna eller har man bara kortare skruvar istället? | |
| Tillägg: Båda fälgarna är BMW orginal | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.