|
|
|
|---|---|
| Satt och funderade lite på om man skulle skaffa lite värre bromsar på min e30. Tänkte då sätta på lite biffigare skivor o ok fram. Kom då på tanken att man kunde kanske sätta frambromsarna bak för o få ventilerat där oxå? Någon som har haft samma tankar som jag eller är ja helt ute o yrar?? =O) | |
| Jag har iaf haft e21 323 frambromsar bak på min e21a, dom passa direkt | |
| ok...då kanske man skulle kolla upp det hela lite närmare. | |
|
E21 frambromsar passar inte bult-on.Du får inte på framskivan på baknavet.Och sen är det ju inte alls samma innerdiameter i skivan så handbromsbackarna passar inte.Sen ser det ut som om oken inte heller passar. hjorten |
|
| E21 är ju inte vad jag var ute efter utan E30. Ingen som kollat hur d ser ut på dom? Kommer kolla närmare på det i vilket fall. | |
|
Du har ju inte samma offset på skivorna fram o bak, väldigt lite offset på E30-framskivor, detta gör handbroms är omöjligt med backar bak! Isåfall blir det andra bromsok med handbromsen i oket! Sen kan nog navet vara lite för stort för att framskivan ska gå över bak, men det går ju att svarva ner... Ska du besikta bilen måste du nog fundera om lite ang. handbroms..... För övrigt passar inte E21:ans frambromsar bak utan modifiering heller!! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.