AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.721

Tickande ventiler på E30

Det är så att jag har nyss köpt en E30 325ik -87. Har varit inne på verkstan med den och justerat ventilerna + bytt ventilkåpspackningen. Men det tickar nästan lika mycket ändå (fick veta att 2 ventiler va för tajta, om jag inte minns fel).
Nu till fråga: Har någon nåt tips eller vet hur man kan få den att sluta ticka, en kompis E30 323 tickar också. Är det en vanlig "sjuka" på E30:n eller?!

Tacksam för svar...!
MVH// Tobias
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tick.... tick... pröva söka på tick AND e30 så har du att göra... M40 motorn är speciellt tickbenägen men även M20 har en tenens att ticka.....

------
/Chrille

Min Bebis: Länk
Carl Adam Andersén
Det är sliten kamaxel du har om du inte fårt bort tickningarna med att ställa ventilerna. Visst den ska ticka lite men inte så det stör.
Carl Adam Andersén
Fast på M40 är det oftast lyftarna som är slitna
Spridarna kan oxå gör så det tickar.
okej..!
så vilken kam rekomenderar ni? standard eller nån värre? och vad är det för skillnad på olika kamar? är inte så bra på bilar....
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Kan ju vara spridarna som tickar.

Kör på orginalkam om du nu inte vill ha lite värre så att säga. Annars finns det ju 290 graders kammar (eller nåt sånt) så du får lite mer effekt på högre varv om jag kommer ihåg rätt. Men det gynnar ju inte bensinpengarna ;-)

Mvh
Miche
Länk
Cr
10
Crippae20
320ik -88
Har samma problem med tickandet.
Var ute och körde ganska fort, har en vassare kam på från crane.
och chip. men när jag kom hem så lät det TICK tick hela tiden inte mycket men vid högre varv så skrälar det mer.
Ska nu justera ventilerna OCH hoppas på det bästa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.