|
|
|
|---|---|
|
Har vart och köpt en ny bakre ljuddämpare... köpte med monteringssats allt förutom "spännbandet" som kostade 400:- Nån som vet hur detta ser ut? sitter det runt burken? Har ni andra fuskat till detta på nåt sätt? Går det bra att dra ett plåtband eller något annat runt detta? Ingen som har nån bild på hur det ser ut i upphängningen? Mvh Mikael Johansson | |
| Jag monterade Simons dämpare på min och där sitter "öron" fastsvetsade i dämparen. Klart bättre än spännbandet! Det rostar ju nästan så det hörs...=( | |
|
Ett vanligt, typ "spikband" o lite jobb med borrmaskinen höll längre än bakre burken på en E30 jag hade för länge sen. Det var galvat på nåt vis, har jag för mig! /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
Har för mig att det inte sitter runt burken. Men att den sitter runt halva undre delen av burken så att säga. Mvh Miche Länk |
|
|
nu har inte jag bytt slutdämpare utan bara borrat upp min befintliga, men iaf så om jag skulle gjort en alternativ fästmetod så hade jag gått på mr. christians linje, svetsat ett öra i dämparen av tjockare plåt eller vad som helst, sen ett likadant fäste ngnstans i bilen och fästa det därimellan...kanske kan behövas 2 beroende på utformning på dämpare och hur mycket den rör sig. sådant där stålband har jag inte fått att hålla särskilt bra, tror mer på att svetsa rejäla fästen istället! MVH Johan K |
|
|
Hej! Länk el=AH51&mospid=47295&prod=19881200&btnr=18_0171&hg=18&fg=20 Om det är nr7 som e kass, så ersätter man dessa enklast så som jag sa i inlägget ovan - kostar några spänn på närmsta byggvaruhus. Höll som sagt längre än den nya bakre burken, o den höll i 2,5 år... /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
Här kommer rätt länk åxå:-))) Länk /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.