AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.693

Var kan man tanka billigt i din stad?

Sida 4 av 5
ku
147
kuai
320CiM -04
Lättast är att kolla Länk .
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Kuai: Denna tycker jag är bättre och är "orginalet" Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Verkar ju seriöst när bensinen kostar 1,04 kr i Uddevalla enligt bensinbolaget.se
Använd Bensinpriser.se istället.
Rekommenderar även bensinpriser.nu som för övrigt jag och en polare driver.
Grandy: Anledningen är antagligen att det är en skojare som har skickat in 1,04kr priset, när de upptäcker det så tar de säkerligen bort det. Funkar ju så med alla dessa sidor, händer även oss även bensinpriser.se att skojjare rapporterar in falska priser.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
10,61 på Jet som är biligast i Gävle just nu!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Fredric_: Jag förstår det, finns konstiga männinskor...
Men varför har ni så lika namn, är ju endast .se / .nu som skiljer era sidor. Är inte det lite töntigt?
Grandy: Njae det tycker jag inte, bensinpriser.nu valde vi för att det sammanfattar vad som finns på hemsidan. Tidigare hade vi bensindunk.se sen så bytte vi för att det var bättre med nuvarande. Sen så får vi flera besökare för att folk skriver "fel" adress. Samt att det är lättare att hitta via sökmotorer.
Så töntigt? Det tycker jag verkligen inte, vi får fler besökare på detta vis och konkurrans finns inom allt, de är större just nu men vi satsar på att bli störst!
Fredric_; Måste säga att er konkurrent har en mer tilltalande utformning på sidan. En karta och möjlighet att stega upp och ner i geografin är mycket smakligare än en lista, tycker jag i alla fall =) Man borde ju åtminstone kunna sortera listan som man vill genom att trycka på t.ex. kommun och då få upp stationerna kommunvis. Dessutom verkar de ha mera stationer inlagda.

Nu har jag i alla fall bidragit hos er och uppdaterat priset på Preem i Mantorp till 9,55 =)
bstrand: Tycker själv att deras sida har bättre utformning men ny design är på väg. Sen vad gäller kommun så går det ju att sortera stationer efter önskad kommun? Eller har jag missuppfattat vad du menar? Sen som sagt, är deras sida större och har mer stationer men vi tar in ;)
Tack för uppdateringen! :)

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Fredric_
Klart att konkurrens är bra, bra att båda sidorna finns så ni hetsas att göra ett bra jobb. Men det känns lite oseriös på något sätt att snika till sig besökare på det sättet. Kanske bra om ni bara vill ha träffar på eran site men ni får ju ingen status som den riktiga bensinsidan. Lite som om någon skulle göra en autopower.net ...
Men keep up the good work!
Jag menade att om man väljer att visa alla stationer i t.ex. Östergötland så vill jag kunna trycka på ordet "kommun" och då sortera listan efter kommun, eller på "bolag" och sortera listan efter bolag. Precis som man kan göra på powerbörsen här.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Nu har Shell sänkt till 8,78 för 95-oktanig i Malmö! :-)
Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Grattis Malmö...

Gr
2.160
Grandy
997 GT3
Surt att min Shell höjde från 10,33 kr till 12,28 kr igår i Göteborg.
Hallstahammar håller Jet ut på 10.55

Blir svårt att rösta i höst, M höjer trafikförsäkringen ställt mot S där Goran inte ser nån rörelse mot bensinpriset...

It´s a fast world...
273
Pärlan
BMW 523i -96
I Luleå går det inte att tanka billigt någonstans.

BMW - För att det känns rätt!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Göran måste vara blind.. för han är nog ensam om att inte se rörelsen..

BMW CS #5139
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Säg nån politiker som inte är blind... Jag ser iaf priset på pumpen samt hålet i plånboken (vill inte ens tänka på trängselskatter) men de som inte påverkas av det lider inte heller.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Inte nog med att bensien är dyr, man får tydligen ingen bensin heller... Skulle tanka igår så stog det en skylt att endast bf 95 & diesel funkar.. tur tänkte jag iom att jag tankar 95.. stoppa i 100kr och skulle tanka... inte fan kom det nån bensin gick inte avbryta på nåt sätt heller... :(
Så jag vände på skylten så stog det "Endast Diesel funkar" happ nån idiot som vänt och lagt till bf95 :(
Slut på det roliga, Jet upp till normalpris på "min" mack...
Får väl glädja mig åt att jag precis hann tanka fullt innan höjningen.

It´s a fast world...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.