AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.692

Var kan man tanka billigt i din stad?

Sida 2 av 5
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Enköping.. ja vi har billigt nästan jämt Priskrig kallas det!
& mackägarna tjänar inget på soppan utan på allt annat man
köper tex korv som är en stor säljare..

** Live Fast - Die Young **
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
I stenungsund kostar bensinen på JET strax under 9 sek medan de andra aktörerna ligger på 9,18 sek.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Hur ser det ut i malmö-området? Några bra tips??
Frapp: Malmö har vad jag vet inget direkt billigt bensinställe, vissa helger har jag noterat att JET vid Jägerso har prispress (ca 1kr billigare). Det brukar ringla enorma köer av bilar (mestadels äldre bilar) vid dessa prissänkningar.
Var i Skurup häromdagen och där verkar de har priskrig, kostade 10.15 på Statoil vill jag minnas.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Jag kom ihåg en grej för 2 år sedan så blev Jet macken i Värnamo lite galen och istället för 8'91 litern så blev det 0,89 litern -95 blyfri, ryktet spred sig som bara den och köerna blev långa, i 1 timme och 15 minuter så tankade folk som galningar innan det tog stopp..
en av bästa nätterna i mitt liv, helt underbart..
Hässleholm är väl värt en utflykt, priset ligger ca 1:- under Jets normal pris och har så gjort i åratal..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
37
Poxer
E36 325i -91
Tjena.
Här på östra sidan av sverige är det nog JET som tar priset :-)

10.04 för 95okt har varit stabilt i Kalmar på Södra vägen senaste veckorna.

Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid!
//Ola
Jet på carlshem, umeå 10,33 95 okt
Uno-X i ersmark, umeå 10,41 95 okt

___
Mvh
Patrik N.
Nu är priskriget slut i Rimbo såg jag. Länk
Var ska man nu tanka billigt inom rimligt avstånd?

Mvh Johan
Statoil har tröttnat på att priskriga, direktiv har gått ut till samliga stationer om att normalpris gäller och ev priskrigande går på den lokalehandlarens kassa...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Äsch då, hoppas de andra bolagen inte gjort samma manöver. I Rimbo var ju inte statoil inblandade så risken finns ju priskrigen blir allt ovanligare.

Mvh Johan
På Shell i angered så var det nog ngt litet fel på 5ans pump.

98 oktan kostade 10,11
då 95 gick för 10,86 eller ngt liknande.

Med rabatt kupongen jag fått hem i brevlådan -50öre/ litern så blev det ju billigt och bra. Tankade bilen riktigt riktigt full. Sen köpte jag en godisbit och en tidning på macken så var den besparingen borta.

MEN DET KÄNDES BRA!

-Phil
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
tankade idag (lördag) på väg hem från skåne på JET i Jönköping (elmia-avfarten tror jag).
Priset var låga 9.45! Vet dock inte om det bara är över dagen/helgen eftersom det satt stora skyltar uppe med texten "sänkt bensinpris".

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
JET i Jönköping vid Elmia har alltid imponerande låga priser! I Linköping håller JET eller Tanka-macken på Rejmes bra priser!
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
Hydro-macken i Fagerfjäll på Tjörn och OKQ8 i Skärhamn på Tjörn har väl "krigat" i 10 år nu... Brukar ofta nämnas på topp-3 listan över sveriges billigaste bensin när tidningarna har sådana listor. Körde förbi igår men glömde kolla priset...
Len
Enköping har varit rätt bra, ca 9.40 för en vecka sedan, 9.01 i helgen och idag. Men så smäller det och priset hoppar upp långt över tian. Det är så det normalt verkar funka - det kryper sakta nedåt, men när någon ger upp och höjer så följer andra blixtsnabbt efter. Rimbo= iskallt numera.

L
Visa användare
42
bebban
525 IM -01 Imolaröd 325 ix-90
rimbo statoil 9,14 1juni
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Flera olika mackar i Växjö har nu börjat kriga.. bra för plånboken!

Alla utom Statoil är med verkar det som..
Visa användare
42
bebban
525 IM -01 Imolaröd 325 ix-90
idag 2 spänn billigare än normalt verkar hålla i sig under helgen. i rimbo alltså.
Tankade i går på Statoil Hotellplan i Falköping.

Priset var igår 10,00 kr/l 95 okt. Billigt jämfört med de flesta ställen, men ändå dubbelt exakt så dyrt som det borde vara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.