AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.690

Var kan man tanka billigt i din stad?

Sida 1 av 5
Tänkte starta denna tråden som en vägledning för var man kan tanka billigt i olika städer.
Såg i tråden om dyr bensin att flera tipsade om ställen där soppan är betydligt billigare.

På detta sätt kanske vi kan hjälpa varandra till lite mer BMW körning/krona.

-Phil
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hydro Kvicksund mellan Eskilstuna och Västerås ryktas ha billig bensin. 9.99 kr/l. Var reportage i tidningen om det häromdagen.
Ska själv åka till Västerås idag och tänkte tanka där snart.

mvh

Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig!
Visa användare
533
Jackass
523i -99
I Rimbo har dem runt 8.90 läste det i aftonbladet nån dag sen och södra sverige har runt 9 kr. 10.81 i motala :(
STi
9.51 i södra vi 9.69 i vimmerby hos st1
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hässleholm ligger under 9 kr vad jag vet. Där har varit priskrig den senaste 3 åren eftersom Shell har sagt att man ska ligga lägre än Jet.

___
//Ulf
8:68 I Dag i Rimbo på Shell

8:78 I Dag i Rimbo på Hydro
Ystad har de vad jag vet fortfarande priskrig med ett liter pris på ca 9kr. Ligger lite "off" för min del, tankade för 11.28 litern på den lokala Shellmacken i förrgår.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Är väl inte billigt nånstans oavsett dagens priser? ;)

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Klart det inte är billigt men när det diffar 2kr på vissa ställen så kan man ju göra ngn tjänsten att spara 150kr / tankning.

Tyvärr så vet jag själv inte var man eller om man kan tanka billigt i Göteborg.

-Phil
I Stenungsund (5mil norr Göteborg) har de haft priskrig sedan länge. På Statoil vid Spekerödsmotet tog de igår 9.18 för 95 oktan, 9.48 för 98. JET och Hydro inne i samhället är ännu billigare.
Med 70 nya liter i min 95-literstank har jag t.o.m pengar över efter en 10-mils nöjestur t.o.r Stenungsund igår... :-)

Mvh. /Kjell
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Som "Programmer" säger så har vi haft priskrig ett bra tag i stan. Nu är det över 2:- skillnad per liter, det blir nästan 200:- på en tank till M5:an. Och det är man tacksam över när bilen ligger på 1,38 blandad körning!!
Men det varar väl inte en evighet, tyvärr...

Sjöberg
Shell vid Bohus fästning i Kungälv 9,21 idag.

-Phil
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag tar tillbaka det där med billig bensin i Kvicksund.
Åkte förbi där och tänkte tanka billigt. För det första har Snål-Werner redan tankat slut på alla soppa så det var spärrat. Plus att priset var 10,50 kr/l. Blä!

Alla tänker bara på sig. Ingen tänker på mig!
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
i Askim (utanför GBG) kostar bensinen på JET idag 10,43 och då har dem prissänkning med 30 öre nu i helgen...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
borde inte det va samma pris på alla orter när det är samma kedja på macken. t ex, statoil, shell.okq8 o så vidare..varför är det olika beroende på orten??

behind a great man there is a great BMW
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

madmax05: det kallas marknadsekonomi där begrepp som efterfrågan, tillgång och konkurrens styr mycket.

Det är ju inte Statoil, Shell som äger mackarna utan de drivs i regel av egenföretagare i form av franchising och så vitt jag vet så är det upp till ägaren av respektive mack att sätta sitt pris. JET däremot äger säkert sina stationer då dom endast har pumpar.

___
//Ulf
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Programmer; jo tänkte inte på det, men ändå blir jag lite fundersam varför inte köra med samma pris överallt, känns för jävligt att tanka 11,20kr liter som idag när det finns biligare runt om i landet vid sama kedja..inte mycket att göra åt det antar jag...

behind a great man there is a great BMW
svintoleffe
Hörde på radion idag, att på fredag, skulled t avar någon mack, i västerås, som kan kunde tanka gratis på=)

På morgonen

Länk Bimmern
MVH Leffe
Carl Adam Andersén
Hehe intressant att folk tycker det numera är billigt med 9.xx kr/L
Len
I enköping kostar det nu ca 8.75 på vissa mackar, ungefär som i rimbo igår (fast hälften av mackarna där hade slut på soppan..).
Det heter att några bolag envisas med att kriga, för att på så vis sno åt sig marknadsandelar (på en viss ort).Frågan är hur mycket tänk det ligger bakom, i själva verket..

L.
(up & running)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hmm ja: Om en mackägare säger att han går i förlust genom att ha priser på 9.00 kr/l. Varför säljer han då bensinen till det priset?
Måste ju vara bättre att rida ut priskriget o ha sin bensin kvar i tankarna och hela tiden ha ett pris han får vinst på?! Sen när bensinkriget är slut så har väl antagligen han dragit det längsta strået eftersom han aldrig sållde någon bensin med förlust?!

Eller "måste" alla gå med i priskriget för att kunna locka kunder till sig så att kunderna kanske köper andra produkter på macken?

Ja, jag undrar.... tycker det är korkat att medvetet sälja med förlust! Men som bensinkonsument är jag naturligtvis nöjd över deras dumhet! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.