|
|
|
|---|---|
|
Funderar på om Bmw bjuder på komfortpkt fortfarande så man får med det om man skulle vara en av de sista som beställer en e-46 Touring...... sw | |
|
Ja, komfortpaketet ingår. Det har det egentligen gjort ända sen faceliften kom hösten -01. Vissa handlare bjuder även på Lifestylepaketet! //Chrille |
|
|
Glöm det det ingår ingenting förutom en prishöjning på E-46a:n men du kanske kan förhandla fram nåt, paketet försvann på nybeställningar efter nyår. Crille vore kul att veta var du hört att man får med detta ??? mvh |
|
|
I Västerås har dom kampanj på E46 touring 320. Maxutrustade med 35.000-40.000 rabatt kommer inte ihåg den exakta summan. Gäller bilar som finns i lager. |
|
|
Korak: Gäller lagerbilar hos vissa handlare, som annonserat på bytbil. Rabatter som motsvarar värdet på Komfort + Lifestyle. T ex hos Novation i Uppsala: Fabriksny 318i Touring -05 med komfort, lifestyle & metallic för 255.900 kr =41.300 kr i rabatt. (Grundpris på std-utr 318iT 262.500kr) Bilen finns på deras hemsida. //Chrille |
|
|
Jag menade i och för sig om man får med det på köpet om man specar upp och beställer sin bil, alltså inte köper en e-46 i lager. Men det kanske är lika bra att vänta på E-91? istället för att köpa en svindyr e-46 som inte är värd vatten om ett par år.... Tack för svaren ändå. sw |
|
|
helt rätt wadstedt bättre att köpa en begagnad e-46 med några mil på mätarn tror man kan göra grymma fynd framöver . låt nån annan betala för utrustningen. De kommer bara att sjunka tror jag... Klar att handlarna vill bli av med sina lik nu när 90:an kommit . mvh |
|
|
Hmm klurigt val. Gillar e-46 ganska mycket även efter provkörning av E-90. Problemet är väl bara att hitta "rätt" bil begaganad. Är lite sugen på en 330da Touring med M-pkt 2, Imolaröd, 18" och det mesta i utrsutningsväg...... Hittar du en lätt bagagnad sådan med 204 hk motorn och bra pris får du hojta till........= ) Annars får det väl bli den kommande treseriekombin med diesel alt en A4 kombi 3.0 Tdi Quattro. sw |
|
|
Enligt BMW i Umeå lät det som om E90 330d inte är alltför långt borta, kommer nog redan i höst. Priset hamnar på ca 360', dvs på samma nivå som 330i -06. //Chrille |
|
|
wadstedt79: Om du söker en E46 330dT M-sport med "the works" blir det till att blicka söderut mot Tyskland och kolla in försäljningen av Jahreswagen hos de större BMW handlarna. Jag tror du kommer få det mycket svårt att finna en sådan specad bil på hemmaplan. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Wadstedt skippa touringen och kläm den imolaröda 330d som finns på börsen den verkar ha det nödvändigaste med M-sportpaket en 04.a är ju aldrig fel. Å så köper du en volvokombi som andra bil ** småler **... Håller delvis med dig om 90:an lite väl plastig inuti inte så ombonad. |
|
|
Korak Visst är den fin den imolaröda sedanen på börsen men... Eftersom jag egentligen vill ha en touring med automat och mer utrustning så är den inte riktigt hundraprocentig för mig. Sen är väl kanske inte 300k för en beg e-46 nån superinvestering (OK det är vä kanske inte nån bil....) Har för mig att han haft den på annons ganska länge så den verkar ju inte direkt lättsåld. Skulle den gå neråt 250k framöver så kanske den skulle vara värd en titt. sw |
|
|
Hej, när jag köpte min bil i höstas var e46 Touring sanlöst lättprutad på BMW group i Göteborg. Det gällde nybeställning, ej lagerbilar. Rabatten jag fick, utan att förhandla eller be om den, var uppemot 50k på en 320 T. /M Min bil: Länk |
|
|
Tror listpriset på min bil var dryga 55´ mer än vad jag gav för den. Köpte min i januari. Verkar ganska lättprutat som sagt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.