|
|
|
|---|---|
|
Lite kuriosa såhär på fredagens sista kvällstimmar. I början av veckan satt jag utanför min gamla körskola och slöglodde på den ferrariröda SLK'n med "Follow me" i silvriga bokstäver på sidan. Nästan på en gång tänkte jag på hur bra en 1-serie måste vara. Liten, lagom sportig, ny, fräck design - attraktiv för såväl finniga sjuttonåringar som körskolelärarna med tredagars. Åkte förbi igår igen - och vad ser jag?! En kolsvart BMW 1-serie. Tyvärr han jag inte se vilken modell. Det är ju nästan så man får lust att hitta på något annat körkort att ta så man får brumma runt i den. ;) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. | |
|
Det vore nått att öva i :) själv fick ja köra vw caravelle... Länk min pärla |
|
Plumber |
Ettan är ganska populär som körskolebil. |
|
I Umeå är det en körskola som kör E46 320i Sedan och 325Xi Touring, silverfärgade -04:or med 17"... Annat än då jag tog kortet, då var det Volvo S40 1,9 Diesel som gällde! :( //Chrille |
|
|
Här i stan kör man med T5or... Måste vara jobbigt att köpe egen bil sedan och få gå ner massor i motorstyrka |
|
|
I Malmö så kör Erikssons trafikskola uteslutande med 1-seriebilar. Ett stort lyft jämfört med de 316i Compact de körde innan. Nova trafikskola i Malmö kör med 320i E46 Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Förvånansvärt många bilskolor som kör med bensin trots allt. Borde man inte tjäna många kronor på att tanka diesel istället? Innan ettan kom fanns tre bilar, alla med dieselmotorer: Mercedes A-klass, BMW 320d och 330d. Kul att ettan är på väg som körskolebil! :D Som Kasken sa, det vore nåt att öva i. ;) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
| Här i stan (varberg) är det en körskola som har ett gäng nya 1-serie bilar. Vita dessutom! | |
| Toyota Corolla 1,6L!!!!! Respekt!! | |
|
Här i Västerås finns det en bilskola som kör med Z3 roadstern. Dom har även en gammal E36 316, verkar inte som det går så bra ekonomiskt. E36:an lär ju vara Västmanlands äldsta körskolebil alla kategorier.. |
|
|
Som bmw_chrille säger så kör Umeå-Vännes trafikskola med 320e46 sedan samt 325Xi kombi. Jag fick pröva båda när jag övningskörde! Helt okej att övningsköra med :) Var dock bara jag av mina kompisar (som tog på samma skola) som gillade BMWn, dom andra tyckte att det var för "svårkörd". |
|
|
hehe.. känns som om det inte skulle göra nåt att ta om körkortet. själv körde jag nissan primera. typ 90-tals modell:=( usch kan jag bara säga!! |
|
|
Jag körde också en äcklig Corolla 1,6 -02. Den absolut sämsta bil jag någonsin kört, på delad sistaplats med Lada Samara -93. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Arres trafikskola i Norrköping kör med E46, men kommer troligen snart att byta till nya. Själv körde jag Audi A4 1.8T 190hk-04 på Haga i Nrk. | |
|
Inte konstigt det kostar att ta körkort... Det måste ju finnas pengar att tjäna på om man kan nöja sig med skoda diesel eller nått? //Magnus |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
När det begav sig 1993 var det Mazda 323 som gällde...riktigt plaztigt och trist...men så blev det totalt bara 2 körlektioner också! ;) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Jag körde 325icab-87, när jag tog körkort 1988 :-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.