|
|
|
|---|---|
|
Finns det nåt enkelt knep för att få kablarna rätt på en m30. Har piratlock så inga siffror står på locket och nu är det ett halvår sen jag tog isär och har tappat minnet känns det som. Alltså om man går uppifrån och ner...har hittat några siffror men vet ej om det är rätt... 2 4 6 t 3 1 5 Någon som kan rätta mig? | |
|
Hejsan! Sätt 1:ans cylinder i Övre Dödpunkten finns märke på svänghjulet och remskivorna i framkanten av motorn. Ta av tändfördelarlocket och se var rotorn pekar. Detta stift skall den första kabeln sitta sedan är det bara att sätta de andra efter hur en sexa tänder. MVH Ulf |
|
|
gör som topgun skrev men kolla först vilket håll rotorn går, sen kan du få motorn ett varv fel så att den tänder när det precis har skickat ut avgaserna men då är det bara att börja om och sätta motorn ett varv längre fram (skit dålig förklaring men kom inte på vad jag skulle skriva). tändföljden på en 94:a med sexa är 153624 men det borde va samma på en 87:a. |
|
| Gjorde det allt extrajobb med att skruva av och kolla rotorn och följden den vägen för att komma fram till att fusklappen i mitt första inlägg stämde. Alltså om man går uppifrån och ner på fördelaren så blir ordningen 246T315. Kanske underlättar för nån i framtiden. Tack för hjälpen i alla fall. | |
|
tändföljden på en 6a är 153624, hur det ser ut på fördelaren vet jag inte tyvärr MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.