AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
646

fuel pressure regulator 750ia 93a

cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Hittar inte fuel pressure regulatorn på bilen.
Enligt boken när man har dåligt vaccum så är det antingen vaccum hose eller regulatorn. Vaccum hose sitter ju lätt tillgängligt på inprutningen ovanpå men den andra var finner man den. Bilen har bara 0,2 bar på ena sidan medan den andra har 0,6. Bilen svajar på tomgång och blir ryckig. Någon som har något svar. Alla tips är välkommna.

ClG
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Hej Curt.
Jag är en utbildad bilmekaniker, men förstår inte riktigt din fråga.Bränsletrycksregulatorerna styr ju så att var och en av motorhalvorna har ett konstant arbetstryck, bränslemässigt.Bränslepumparna ligger ju på ett konstant högre tryck (än som behövs), och överflödet av bensin rinner tillbaks i tanken.Du har ju dubbelt av allt.Men om ena pumpen inte håller tryck, får du en periodvis sämre gång på ena motorhalvan,för att förr eller senare pumpen ger upp totalt (har hänt mej).
Min fråga till dej är, vilken uppgift har vacumet (enligt dig), ett undertryck styr's ju av alla "sug-motorer" genom insugsrör/en.

cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93