|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om nån kan vilka däckdimensioner som passar? Gäller en 318i -88 jag har alltså 14" original fälgar med 195-65 däck på men nu är det så att jag tänkte byta däcken fram och skulle vilja veta om det är nån dim som är lite vanligare som passar utan att leka för mycket med rullomkretsen....helst neråt i bredd men även uppåt hade varit bra att veta men uppåt blir det nog lika ovanliga dimensioner... Tacksam för svar... Mvh Andreas | |
|
Även 175/70-14 originalmonterades på E30. 205/60-14 går att få på, men är ingen vanlig dimension. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok,tack så mycket för svar...jag får se vad jag väljer att göra. hittade den här: Länk verkar funka även med 185-70-14" Mvh Andreas |
|
|
Ja, det ska passa. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| 185/70-14 blir STORT i hjulhuset... Satsa på 175/70 isf. Finns några som kör på 195/60 också, men det blir väl litet på senare årsmodeller, så även 185/65. 15" är också bra alternativ, jag kör 195/60-15 på sommaren och 195/55-15 på vintern, sitter fint. Men som ekonomiskt alternativ - 175/70 - 14, det går i alla väder...=) | |
|
Har hittat billiga 205/60-14" så det blir nog till att byta bak istället och sätta dom andra 195/65-14" fram, då blir det ju dessutom bästa däcken bak som det skall vara... hoppas bara 205orna går på mina fälgar? vet inte vad det är för bredd,det brukar väl stå men vart och är det skrivet i tum,cm,mm eller nått annat? tack för era svar... Mvh Andreas |
|
|
"Kapsyl"-fälgarna till E30 är 6x14 Länk , krysseker är 6,5x14 Länk . På båda passar 205/60. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Spanade in länken ovan och fann dessa hjul: LIGHT ALLOY RIM, SILVER 71/2JX16 ET:27 ? 36112225621 $429.66 Buy See ABE Har det verkligen funnits 7,5x16" original till E30 4-bultat? Det låter ju som något man hade velat ha...=) |
|
|
mr.christian: Förmodligen är det fel i ETK. Jag antar de är till M3 (fembult), de finns med som möjlig fälg till den. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: tack så mycket för svar och länkarna,jag har krysseker så då är det bara till att handla:) Mvh Andreas |
|
|
Fan vilken grym sida realeom.com är. Tack Erikw. /Direktörn |
|
|
Jag skickar in mitt inlägg i denna tråd. Säkert många som skrattar nu.. men: Jag tänker köpa 18x8" fälgar. Vilken bredd ska det vara på däcken då? Och hur vet man det? Jag vill absolut inte att däcken ska bli för smala för fälgen, det ser så fruktansvärt fånigt ut när däcksidorna buktar inåt mot slitbanan till. |
|
|
Länk Jag hittade svar på mitt eget inlägg. Fast jag funderar fortfarande på vad ex. 225 anger för mått - det kan ju inte vara mm eller? |
|
|
Jo det är i mm...alltså 22,5cm Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.