AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.167

slitet skinn för 4000:-

var på en bilskrot och spatserade i den bayerska avdelningen, fann en baksmälld 525:a med svart sportskinn-inredning, dock sliten; vänstra lårstödet på förarstolen var lite repigt, allting var allmänt skitigt + intorkade mat/dryck fläckar på passagerarstolen, glad i hågen sprang jag tillbaka till kundmottagningen och frågade om ett bra pris på de 2 framstolarna + baksätet. 4000:- fick jag till svars. har sett flera annonser om sportskinn för ung samma pris men fått för mig att de är i rätt bra skick. vad brukar priserna ligga på? mvh johan
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Jag minns när jag letade efter skinn till min 535:a e34, fick till slut en hel lista med olika alternativ mellan 3500-5000:- för hela inredningen i bra skick. Köpte beiget skinn till slut för 4000:-, väldigt fräscht dessutom....om det kan vara till nån hjälp...
Ha tålamod, brukar de flesta säga..:)
LYCKA TILL!!
precis vad jag tänkte, fräscht. tack. mvh johan
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Skicket styr priset och om det är elstyrning/elvärme eller inte samt vanlig skinn lr vattenbuffel. Men köper man en fin för 4000:- så tycker jag iaf att man gjort ett superklipp. Sen så ska det ju vara med dörrsidor, gärna hatthylla i rätt färg och mittkonsol/handskfack.

Monterade själv imorse en svart vattenbuffelsportskinninredning (långt ord :) i min 518i och det blev ett jäkla lyft, och jag är ändå ingen skinnfantast men vart jätteskönt och det ser ju äckligt bra ut!

Dock så måste jag gräva upp en hatthylla i svart då den är ljusgrå i min och de flesta andra E34:or.
markkus:
Det går att måla tyget till hatthyllan.
Klä om hatthyllan med DLS trunkliner eller vinyl i de färgerna du vill ha är jättelätt om man använder DLS spraylim.

Har gjort det på min.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Tack för tipsen men ska försöka hitta en mörkar original i första hand. Är lite av en originalbö..... :)
andha45
värmestolar är std med skinn på alla bmw, åtminstone i Nordeuropa så det ska man inte se som ett plus. Det kan dock hända att en skinninredning från en bil som tjänstgjort i ett annat land säljs, men det torde vara mycket ovanligt.

markkus får plus av svenska akademin för att ej dela på ett långt ord (försökte komma på ett längre men det blev krystat...).

PH
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Okej, det visste jag inte, men det verkar ju logiskt. Mitt skinn kommer från en tysksåld M5:a och jag tänkte att det var lite ovanligt...

Tack för pluset :)
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
falcon525: Har Du lagt ut en annons under "köpes" här på powerbörsen?
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
För 4500 fick jag svart skinn inredning i fint skick med dörrsidor i skinn och trä. Fick även med m5 instegslister och 4 bmw navkapslar :)
Wollick: har inte någon köpesannons på skinninredn. (däremot hade jag andra annonser där) mvh johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.