|
|
|
|---|---|
|
hej när bilen är avstängd så dra den 5,7a dra ut batteriet på 5-6 tim. när ja plocka ut en säkring så gå allt ner til 0 som det ska vara. ha testat så alla lampor lyser o inte dra för mycket ström, utan något resultat, suger som bara den, vad kan ha hänt nu i vinter med bilen? denna säkring som det är lurt med gå till följande, står på tyska 1 parklicht 2 standlischt links 3 geppäckarum 4 ladesteckdose 5 turschlo heizung på svenska tror ja det ska va följande bagaget lampan, postionslykta fram,värme till handtagen om man ha det. handsfacket, inte något av dessa små lampor borde ju dra 5.7a, vad kan va som är lurt? ha plockat bort alla lampor, men dra ändå lika mycket | |
|
Jag tror både parklicht och standlicht betyder parkeringsljus, men det är möjligt att parklicht är parkeringsljus i vanlig bemärkelse och att standlicht är när en sidans parkeringsljus är tänt om blinkersspaken lämnas i höger eller vänsterblinkläge Gepäckraum lär vara bagagerum Ladesteckdose skulle jag misstänka är uttaget för ficklampa i handskfacket Türschloßheizung är värme i dörrlåsen |
|
|
Värmeprylar drar en del ström, så det är nog nr 5. Mvh |
|
| men ja ha ingen värme i förra dörren bara vissa modeller. det är ju riktigt mycket ström som sugs, måste va nått jädra monster som dra så mycket ju | |
|
Ja, 5A är ju en hel del, 60 W närmare bestämt, alltså lika mycket som en framstrålkastare. Jag skrev för övrigt fel på Parklicht och Standlicht, det är tvärtom, Standlicht är vanligt parkeringsljus och Parklicht är det som aktiveras med blinkersspaken. |
|
|
ok vet inte hur ja ska gå till väga med detta. skumt fel något av dessa saker är ju boven |
|
|
Vad är det för bil? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Kortslutning i microbrytaren för dörrlåsuppvärmningen! Denna funktion finns på många BMW utan att ägaren vet om det. Sitter en microbrytare som kopplar in en värmeslinga vid låskolven i förardörren. Man håller upp dörrhandtaget så går värmen igång. Denna brytare brukar rosta sönder, har varit med om flera stycken med detta fel. Funktionen kom med E28 1982 om inte jag har fel. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| tjenna skrev i fel forum ha ju en e36 coupe men gå ändå säkert bra ändå hoppas ja. ha varit ute i bilen nu ja hade säkringen i denna gången plus rutorna ner hissade till max på bägge sidorna, dom funka ju när tändningen är avstängd, på vänster framdörr va det knall hett på handtaget, verka som ja ha värme där i då! om det inte är motorn till el hissen eller vad som? nu ha ja plockat ner dörr sidan plus kåpan under ratten, massa kablar o scart kontakter, hur ska ja nu göra trors för att dra ut värmen till handtaget eller scarten till förnster hissen? måste va något fel där | |
| bert ola du verka ha rätt där, men finns ju massa sladdar i dörren vilken av alla dessa ska man ta bort trors | |
| tror du den som gör så bilen dra så jädrans mycket ström? när allt är avstängt? | |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Japp, är det kortis i brytaren så drar den ström hela tiden. Den säkringen ligger det alltid ström på. Ta ur säkringen så du inte bränner dig inne i dörren. Ta sedan bort dörrsidan och koppla loss de kablar som går till microbrytaren. Du ser den lätt, den sitter precis innanför dörrhandtaget. Glöm inte att isolera kabelkontakten som du drar ur, för säkerhets skull. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| det är sant måste va det. sitter bara plus o minus in i handtaget då va? för fanns en jädra massa scart sladdar o mass lull lull inannför där | |
| en micro brytare en scart med 2 kablar i va? som gå till handtaget har ja för mig ja såg | |
|
Jag hade samma problem. Det var centrallåset som inte låste ordentligt,solinoiderna låg på och sög ström. |
|
|
ok va där ute nu fanns 3 olika scart o välja på satt under handtaget gul, grå, vit plockade bort den vita den gick till låskolven den som va varm som fan, strömen gick ner till 1A frågan är om det gå en till handtaget med? eller vita gå till allt där kanske? för den gråa eller gula gå nog till centrallåset. räckte säkert o plocka ut den tack för hjälpen |
|
| Vad är det för scartsladdar du har i dörren? Låter lite märkligt måste jag säga... | |
|
3 st olika brytare med plus o minus sitter jämta varandre alla ha nog dom 3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.