|
|
|
|---|---|
|
Om man t ex skall köpa fälgar av en privatperson och inte har möjlighet att åka och inspektera delarna, hur gör man då lämpligast upp affären med frakt, betalning och inspektion så att allt är enligt sina egna ställda förväntningar? Man vill ju inte betala innan man har sett prylarna, och jag kan tänka mig att säljaren inte vill frakta iväg något innan han har fått betalt... Help me out please! roadZter | |
|
Tjena. Jag skulle rekommendera att: 1) Ta kort (hög upplösning) på alla fälgar och maila dem. 2) Be säljaren åka till en däckfirma och balansera fälgarna och sedan be firman skriva ett intyg. 3) Säljaren skickar ett brev/mail innan köpet där han garanterar ett visst skick och skriver ner alla defekter. Sedan skriver han under detta och om köparen inte tycker att fälgarna motsvarar det förväntade skicket, så hävs köpet. 4) Skickar delarna med bussgod. Då betalar man innan man får fälgarna och säljaren kan känna sig säker. Dock är detta lite krånglig procedur, men är säljaren/köparen seriösa, så går det. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Hade samma problem som du, men fälgarna var billiga och enligt säljaren helt nya, så jag chansade och skickade över pengarna innan han skickat fälgarna, allt gick som smort och jag ångrar inget! Gäller väl bara att det känns bra med säljaren, att man inte misstänker något.. Man måste våga för att vinna :) |
|
518i slow mobil |
Beställde gamla TRX fälgar. Skickades med bussgods, såg helt ok ut..... E28 är en bra hållbar bil! Fartblind blyfot... BMW e28 registret #154 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.