AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.121

Varför svårstartad kall?

Kr
3
Krister77
520ia 89
Skulle behöva hjälp med min 520i 89 (e34)

Den startar och går bra så länge bilen är varm, men ställer man bilen en tio timmar så blir den jätte svårstartad. När man försöker starta tänder den till en gång men sen händer inget mer. Sen blir det till att gnugga startmotor. Det luktar bensin ryker och tänder till lite då och då, till slut startar den. När det var kallt i vintras startade den, men sen när vädret började skifta från dag till dag så började det spöka igen.
Kan det vara att det blir kondens någonstan?

Kanske lite svårat att svara på min lite luddiga förklaring, men om någon har varit med on något liknande eller har tips om vad det kan vara skulle jag bli väldigt tacksam för svar.

MVH Krister

Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
kan vara en spridare som inte är tät och står å droppar bränsle... svårt å veta annars.. skulle nog rekomendera en felsökning på bmw verkstad (500)
Kr
3
Krister77
520ia 89
Tack så mycket för hjälpen, förstår att det inte är så lätt att svara på min hopknåpade egendiagnos. Blir nog en BMW verkstad

Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
hej hej..
fick du fart på bilen?
Jag har precis samma fel på min, men jag tror inte att de är spridarna för den är lika svår att starta när jag har kört den ljummen.
Visa användare
94
alias_112
520i -88 2,5l
hej hej..
fick du fart på bilen?
Jag har precis samma fel på min, men jag tror inte att de är spridarna för den är lika svår att starta när jag har kört den ljummen.
Kr
3
Krister77
520ia 89
Hej. Såg ditt inlägg lite sent.. Har samma problem när den är ljummen också. Kan ibland vara värre då. Löste alldrig riktigt problemet, bytte tändstift och kablar samt rotorn upplevde att det vart mycket bättre men inte kanon bra. Skall byta fördelare också vid tillfälle då jag börjar tro att det kan va något med tändningen. Hur som helst så har temperaturen ute löst en stor del av resterande problem, dock inte permanent för snart är vintern här igen tyvärr. Om du kommer på någon smidig lösning får du gärna posta den här. Tacksam för all hjälp.

Zo
48
ZoreX
E46 320 M-Sport 03
HAr samma fel jag med =(.. finns det ingen som löst den gåtaN?
Det sitter en backventil i bränslepumpen. Är den trasig så får man nöta för att starta motorn.

/Anders
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Jag hade samma fel på min innan. Jag misstängkte spridarna, bytte dom och insugspackningarna så va saken biff.

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.