AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
731

Import av 323-328 coupe

ak
118
akb
328i E46 -99
Hejsan!

Håller på att planera importen för min första bil från tyskland, egentligen den första ordentliga bilen jag köper! Nu skulle jag behöva lite hjälp med vilken modell jag skall välja.

Har haft i tankarna en 323, 325 eller 328 coupe årsmodell 1997 eller 1998. Tycker att jag har hittat på Länk och Länk bilar som motsvarar det jag söker.

Är det något speciellt jag skall tänka på det gäller BMw bilar?
Skulle vara glad över åsikter om de modeller som jag nämde ovan.

mvh,

Andreas
Nybörjare i forumet och BMW
Sök i forumet för 3-serien så hittar du dina svar.
ak
118
akb
328i E46 -99
Har sökt i forumen och fått svar på en stor del av mina frågor.

Men en sak som jag inte lyckats få nån riktigt klarhet i är det här med karosserna.
Var kan man hitta mera om de olika karosserna(E36, E39 ...).
Vad det är för olika skillnader på dem.

De trådar som jag läste var ganska gamla och priserna stämmer inte riktigt mera. Om jag köpte en 328 coupe från tyskland årsmodell 97/98 medkörd 12000 - 15000 mil. Okej utrustad! Vad skulle ett rimligt pris vara?
Köp från en BMWhandlare exempelvis denna 323:a

Länk tycker jag ser vettig ut.

Ps, kika på modellguiden för karosskunskap.

Mvh Stephan

ak
118
akb
328i E46 -99
Den ser helt okej ut, men bara bara för att det är en BMW handlare är priset också nästan 2000€ mera i jämförelse med mobile.de.

Här är en Länk bil som jag, med mina ovana ögon, tycker ser helt bra ut?
Är jag helt fel ute??

Har inte sett den länken för(modellguiden)!
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Den bilen du länkar till har enligt uppgift i annonsen rullat ca 8000mil, kan vara värt att kolla innan köp... verkar lite....

Om du är ovan att handla från Tyskland så ta hjälp av nån som kan så minskar du risken med att åka på en mätarskruvad bil.

///Tobbe
ak
118
akb
328i E46 -99
Kommer att ta hjälp av en firma i tyskland som drivs av två finländare. En av ägarna, i firman, har 10-årig erfarenhet av besiktningsarbete i Finland.

Har försökt att kolla in bmw.de men tycker att de har väldigt litet urval av bilar i årsmodell 97/98.

Var kan man kolla om en firma är auktoriserad bmw återförsäljare?

Vad skall man tänka på angående utrustning. Många saker känns självklara men är troligen inte det.
Saker som slår mig är:
- Klima automatisk
- Leder
- Alu fälgar
- Taklucka
- CD
- larm
- centrallås(fjärr)
- elhissar
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om BMW-återförsäljarna får såpass gamal bilar i inbyte så säljs de vanligen vidare till mindre handlare så därför är utbudet också litet.

___
//Ulf
Dom eventuella extra pengar en bil hos en BMWhandlare kostar, har du garanterat igen, både under ditt ägande och vid försäljning.

323:an har M-Paket, skinn, klimaautomatik, farth, är en sen 98:a och har rullat under 10000mil med garanterat bra historik, annars hade handlaren inte sålt den själv, det skulle jag välja framför en osäker 328-97 utan M-Paket för €1100 mindre, förefaller vara en privatsäljare som inte vill presentera sig.

Mvh Stephan
ak
118
akb
328i E46 -99
Alla de tusentals BMW handlare som det finns i tyskland, int har de väl upp alla sina bilar på bmw.de. Om man far ner till tyskland och åker runt olika BMW handlare så är väl utbudet ännu större än det som finns på olika webbsajter?!

M-Paket är det bara styling eller är det någo trimmning som ingår i det oxå?!

När du hittar en bil du är intresserad av så ring till dom och hör hur skicket på bilen är och om den är krockad mm. Du har ingen aning av skicket på en bil genom att se på en bild, man ser inte repor bucklor stenskott, slitage mm på bilder bara. Jag har ring på flera bilar som ser bra ut på bilderna hos auktoriserade märkeshandlare och nästan alla bilar som varit ovanligt billiga har haft några fel som tex, krocka lagad, ej full servicebok, måste lacka om en dörr mm. Tyskarna verkar vara ärliga och berättar verkligen felen på bilen, så ring dom först.
ak
118
akb
328i E46 -99
Allt du säger stämmer.
Men idagens läge vad är normalt pris för en 323 -98 10kmil-15kmil normalt utrustad. Eller en 328 -97 samma mil och utustning.

Den uppfattning jag bildat mig är att både de modellerna, om man köper i tyskland, skulle ha ett pris på ca 8500€.
Är jag ute och cyklar??

-----------------------------------------

Hoppas på att hitta drömbilen i tyskland!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.