AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
764

Varför vill inte handbromsen stanna i uppdraget läge?

Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hejsan allihopa!

Har haft inne bilen på Inps 2 för ca 1 månad sen, där spände man handbromsen. Den blev väldigt hård och den gick att dra upp ungefär 2 "hack" med tiden har dem hacken ökats till nuvarande cirka 4. Nu klickar det inte heller längre när man drar upp den och den vill inte stanna i uppdraget läge! Om man ruckar på spaken ploppar "release knappen" ut och då finns det möjlighet att dra handbromsen som vanligt för att sedan när man släpper den återgå till föregående beskrivning! Någon som kan hjälpa mig med mitt problem? Har försökt att kolla olika sprängskisser och dylikt utan kunna lokalisera problemet, har också sökt i forumet utan någon framgång!
Hoppas innerligt på att någon skulle kunna hjälpa mig, detta problem börjar gå mig på nerverna! Funderar på att ta med mig bilen till service stället och hävda att detta har kommit i samband med servicen. Tacksam för svar!

Med Vänliga Hälsningar // Martin Löfqvist
Niclas.S
Kolla det här
Länk

OO=00=OO
Niclas.S
Länk
Nu då

OO=00=OO
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Hejsan!
Det är så att knappen (bild nr.6) inte alltid vill "ploppa" ur. Vad är det som kan påbringa detta?

///Martin
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Så här läset jag på bilprovningens hemsida

"BMWs modeller har ett gott kvalitetsrykte och relativt gott andrahandsvärde, men resultaten från kontrollbesiktningarna är sämre än för medelbilen. Främst är det anmärkningar mot spindelleder som är orsaken. Särskilt hårt drabbas kombimodellerna. Däremot är bilens rostskydd mycket bra." Finns att läsa på www.bilprovningen.se

MvH/Martin Löfqvist
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Haha nu blev det inlägg i helt fel tråd! Ber om ursäkt!

Mvh // Martin

BMW/// The Ultimate Driving Machine
Ch
103
Chintzy
325 IS - 93
Bytte fjäder nr.5 på bild! Nu reflekterar spaken fint som den vore ny, kanske något att kolla på om någon erfarat liknande problem!

BMW/// The Ultimate Driving Machine
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.