|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
simon Bilarna jag nämner är sv-sålda m-5:or hos aukt. bmw återförsäljare med mil och historik som åtminstone jag såg som ett måste vid köp av min bil. Om man ska hanla tex kvalitetshifi begagnat,så finns det ju ingen som helst diskussion att jämföra priser i omvärlden. Kanske ingen klockren jämförelse men ändå. Tack för välkomnandet. |
|
|
yonaz, helt uppenbart finns det en STOR prisskillnad på de M5orna som länkats upp här och de du tittar på. En snabbkoll på blocket ger att det finns minst 6st e39 M5 under 220KSEK, några under 200KSEK, så en prisbild på privatmarknaden på 300KSEK för bilar som gått 10 000mil och med är inte realistisk. /Simon |
|
|
Säkerligen inte samma mil,historik på bocket bilarna,sedan fattar jag för övrigt att privat så ligger priserna klart mkt lägre. Du har rätt ang. priserna på blocket,och tittar du på bmw.se så ser du att jag inte heller är ute och cyklar. vilken bil man köper är upp till var och en. Jag tycker fortfarande att man ska köpa ett fint sv-sålt ex med så låga mil som möjligt om ekonomin tillåter. |
|
|
Hej Jag har sammanställt många av de M5 E39 som finns till salu just nu. En kompis (Broken) ska köpa en M5. Så här ser det ut: -99 16st min 185´ max 369´ snitt: 240´ -00 11st min 210´ max 369´ snitt: 296´ -01 8 st min 265´ max 339´ snitt: 300´ -02 2 st min 339´ max 365´ snitt: 352´ Detta är både privat och bilfirme -annonser Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
| Då var vi billigast! :D | |
| ä dä bra el. dåligt | |
|
yonaz, att betala 300KSEK hos aukt BMWfirma för liknande bil som man får för 200KSEK privat tror jag är en MYCKET dyr affär. Historiken är bökigare att kontrollera från ett annat land, men är långt ifrån omöjligt. Min erfarenhet är att man sällan lönar sig ur ekonomisk synvinkel att betala så mycket som 50% extra för liknande beg bil ï dessa prisnivåer. /Simon |
|
|
Helt rätt och även om du får lägga en 20-30 tim på undersökande verksamhet så ger detta en hyffsad timpenning om du kan köpa en bil 80-120' billigare. ___ //Ulf |
|
| Att betala 300 kkr för en tidig M5 är kapitalfördärv utan dess like. Vid inbyte kommer handlare kolla på blocket och ge ett bud kring kring 200 kkr. Om handlare är på gott humör det vill säga. Bättre då att själv direktimportera ett exemplar från BMW i Tyskland. De ligger mer rätt i pris. Har för övrigt kollat på en av de dyra M5:orna som säljs på BMW Sthlm. Inte något märkvärdigt skickmässigt. | |
|
yonaz, Tycker det är bra att kunna erbjuda en fullservad fulldokumenterad bil, sv såld. visserligen med lite mil på nacken men i fint skick för de som inte har möjlighet att lägga ut 250k. Visst är det alltid roligare med lågmilare men bara för att en bil rullat lite längre blir den inte automatiskt dålig! så i mina ögon: bra! MvH Martin |
|
| Ok,jag är en idiot..... | |
|
yonaz, du är inte en idiot, dock värderar du mervärdet i att köpa svensksålt, på BMWfirma och lite lägre mil helt annorlunda är de andra som skrivit här inklusive mig själv. /Simon |
|
|
sålde själv min m5 -00 förra månaden för 200000:- då hade jag den ute i ca 4 månader innan en norrman kom o köpte den.. Förlora en stor slant på den bilen då jag hade ägt den i nästan 3år men den va värd varje krona :) |
|
HV-71 |
Hur är det med milfiffel på M:5orna på mobile???. Hur kollar man detta i Tyskland på enklast vis??. Har sett att de ligger i pris så som beskrivits ovan. Kan försäkringen bli mycket dyrare på import än en sv såld dito??. |
Buspelle |
Svensksålt och väldokumenterat är alltid bäst och ska betalas för, men sedan är naturligtvis miltal, skick och inte minst huruvida bilen varit krockad något som påverkar priset. Personligen skulle jag aldrig köpa en bil för ett antal hundratusen som varit allvarligt krockad. Det finns exempel bland de M5or som just nu är ute till försäljning där bilen nästan varit av på mitten...vem vill äga den? |
|
Buspelle, "ska betalas för", det bestämmer köparen....spelar ingen roll om man anser att det ska betalas för, kunden styr. |
|
HV-71 |
Vad tror ni om de M5:or som är här på sajten?. Tror ni det finns ngn mörkrädd myglare som säljer sin skruvade bil här. Sen är det alltid kunden som avgör om det ska bli affär eller inte. Man betalar inte mer än efter det utbud som finns. Alltså: Många bilar billigare bilar How simple is that!! |
HV-71 |
Har precis varit inne och kikat på Jarls hemsida. Mycket godis att dregla över. Speciellt om man tycker om Alpina. Är det ngn här på tråden som vet ngt om detta företag. ÄR DE SERIÖSA. Du får också svara om du är kvar jarl. |
|
Dom är kända över hela Sverige i BMW kretsar, kränger mycket Alpina och är mycket SERIÖSA vad jag erfart genom åren. Mvh "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Jarls har funnits i många år och jag har aldrig hört någon som påstått att dom inte skulle vara seriösa. Har själv lämnat bil på service/reparation där och var nöjd med deras arbete. Gissar att åtskilliga av de Alpinor som rullar i Sverige är intagna av Jarls. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.