|
|
|
|---|---|
|
Hade besiktning på min 735:a idag 9/4-05 och fick besked att jag hade 7.3 i CO halt och att 3.5 var max tillåtna. Vad kan det bero på? Hur gör jag för att sänka CO halten? | |
|
Om du inte har gjort en olje, filter och tändstiftsservice så gör det. Hjälper inte det så kan du börja leta tjuvluft. Spruta startgas runt alla slangar vid insuget. Om motorvarvet förändras så har du hittat läckan. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Hur är det med lambdasonden och avgasrörets täthet fram till sonden? Känns motorn frisk i övrigt? Drar den massor med soppa? //Magnus |
|
| har du kam knack ? | |
|
Som sagt....Har du t.ex ojämn gång,svart-blå-vit rök i avgaserna osv... Men alltid bra att börja med en rejäl service innan mer "djupdykning" i maskinen börjas med iaf. Kontrollerat stiften noga? Det brukar säga en hel del om motorns väl o ve..Jag menar då om dem är "igenkoksade",oljiga,vita elektroder(troligen inte med din co halt ) Ska helst vara lite ljusbruna elektroder om allt är som det ska och motorn förbränner som den ska. Har du haft bilen länge? Var det bara co-halten som var för hög...Du hann inte kontrollera om lambdavärdet var inom toleransen? HC-halten kanske du inte heller hann kontrollera innan besiktningsteknikern "drog ut sonden"? 7,3 i co tyder på extremt mycket oförbrännt...Bilen borde inte gå bra alls tycker jag. Jag har aldrig varit med om dessa nivåer i co på BMW's insprutningsbilar iaf. Kontrollera bränsletrycket kanske också vore på sin plats. Ev problem med bränsletrycksregulatorn kanske? Berätta gärna mera om hur du upplever bilen gå nu som även tidigare skribenter skrivit... Gissningslek blir detta ändå,så du bör nog ge lite mera information. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.