AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.646

Försäkring på BMW m3

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Man riskerar att inte få ut någon ersättning överhuvudtaget.
Pratade med en kille här om dagen som inte fick ut ett öre på försäkringen då han kvaddade sin sporthoj som var skriven på hans far.

Att ha en m3e36 skriven på farsan tror jag är ganska riskabelt om det inte är farsan som sitter bakom ratten när olyckan inträffar.

Men jag ska inte döma någon gjorde samma sak själv när jag var 18 och inte hade möjlighet att försäkra hojen. Men numera är bolagen mycket hårdare och ser över sina kostnader generellt.
Jag skulle nog hellre överväga att köra med enbart trafik istället.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Glömde en sak...

Philly, se till att få skriftligt från FB på att du får bruka bilen som om det vore din egen.

Netsix (inte så aktiv på forumet längre) hade fått muntligt ok på att försäkra på en anhörig, men när olyckan väl var framme fick han inte ut ersättning som FB hade lovat. Han var mycket upprörd över detta vill jag minnas.
haimaul
Det är inte roliga försäkringspremier på BMW, och särskilt inte på M-modellerna, om man är ung. Det beror på att de så ofta är inblandade i olyckor. Att skriva bilen på någon annan kan, precis som många redan påpekat i otaliga trådar på detta forum, innebära att man står utan ersättning den dag något händer. Då är det bättre att trafikförsäkra eftersom det blir billigare. Eller skaffa en annan bil. Det är ingen mänsklig rättighet att kunna äga en M3:a.

Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
En stor del i kakan är väl att som 18 åring idag så ska det köpas äldre värstingbilar direkt när man precis skaffat körkort som i sinom tid brukar hamna i diket.Ibland vore det nog bra att ha ett mellanklass körkort även för unga bilförare som man har i mc svängen.

mvh
Philly
dutta, jag hade en 316, så nu va det avklarat =)

Tycker inte ens M3orna är snabba

///M Powa
Gu
53
Gunsten
535 -88
Dutta bra tanke där, men det skulle väl bli ganska mycket fusk då också, som det är med mc..
BjörnB joo ska nog inte ha hel frs, men trafik kostar ändå 10538:- om året, och om man skulle sätta på farsan skulle det bli 2500 istället, så det lockar ju att ha den på farsan istället..:P
parolof
med somligas resonemang kan man väl lika gärna ge f*n i att försäkra eller stjäla en bil så blir det ju ännu billigare
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Halvförsäkrning med + för minskad självrisk (1000:-) vid stöld skadegörelse och rådjur samt hyrbil ca. 5000:-/helår Länsförsäkringar (mamma).

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.