|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej jag undrar var den billigaste försäkringen finns för en bmw m3 94-95 ? finns det entuasiast föräskringar? eller finns det någon klubb man kan gå med i som gör att den blir billigare att försäkra? maila mej gärna charles.thomasson@hbg.bonet.se mvh challe | |
|
Den billigaste försäkringen på en M3 under ditt namn kan ingen här inne svara på. Såvida det inte finns någon försäkringsmäklare som samtidigt har dina personuppgifter. Det beror nämligen på följande: Din ålder Antal år med körkort Skador senaste åren Boende i hus / lägenhet Parkerar i garage / på gatan Man / Kvinna Vilken kommun Vilken ort Är bilen importerad (skiljer hos vissa bolag) Helförsäkring / halv / vilken självrisk etc etc Ring runt till alla bolag och gör en undersökning. Det är det enda tillförlitliga sättet du kan få veta den billigaste försäkringen för just DIG. Lycka till. En ren och skär gissning är dock att den inte kommer att bli billig. Billigaste jag hittade för 2 år sen var 24000:- om året. Jag är 30 år och bor i villa. |
|
|
Kan tänka mig att om du ska försäkra den kommer det att kosta runt 50 000kr/hel/helår ungefär. Om du bor inne i stan! Mvh Per |
|
|
SÖK........ "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Max 1000 mil/år, skadefritt >15 år och boende i Gävle kostade ca 9500/år för 1,5 år sedan hos Sockenbolagen. /Robban |
|
|
För att få en idé så kan du leta reda på en M3:a till salu med synligt regnr. Gå sedan till hemsidan för något av bolagen. De flesta har så att du kan få en offert direkt eller att dom skickar mail till dig. ___ //Ulf |
|
|
Tillägg till Programmers inlägg är att bilen skall vara svensksåld för att man skall se offerten på skärmen, annars får man ringa. /Rickard |
|
|
En fabriksny M3-05 kan kosta ungefär 246688kr / år om man delar pers.nr me mej... 20557kr / mån. Men då ingick brand å alla andra grejer. Riktigt prisvärt... |
|
Philly |
jag betalar 3700:- / 6 mån. jag tycker det är dyrt! ///M Powa |
| Philly det är väl ett kanonpris? Är bilen skriven på dig eller har du bara trafik?Vad har du för bolag? | |
Philly |
pappa står för bilen, bolaget heter sockenbolagen :D HELFÖRSÄKRING såklart! ///M Powa |
|
Philly smart drag att låta din farsa stå för försäkringen när du använder bilen... *shine can never replace attitude* |
|
Philly |
so? ///M Powa |
|
Challe83: Lär bli DYRT om du sätter den på dig. Speciellt här i HBG så är nog stöld från BMW o så mycket vanligt. Har du garage till bilen så lär premien sjunka men ändå. Bästa är ju att ringa runt och kolla med f-bolagen. Hitta ett regnummer att fråga om. lycka till! // Daniel |
|
|
Philly, det kallas försäkrat intresse. Har du någonting som kan visa på att du är den huvudsakliga brukaren så måste du försäkra bilen på dig. Det är ju inte meningen att du skall skenförsäkra; du betalar ju för en försäkringsklass som du inte tillhör. Om det blir så att du måste utnyttja försäkringen så kan du räkna med att det kommer att bli problem. |
|
Philly |
vi har berättat allt för försäkringsbolaget hur det ligger till med vilken som är brukaren och vilken som står för bilen. och vi har redan utnyttjat försäkringen vid en mindre olycka för 2 veckor sedan, och jag körde (fast blev påkörd) , men inga problem ändå. så d så, bolaget stod för det! ///M Powa |
Philly |
jag sitter väl inte här och gnäller på dig för att du kör för fort ibland? det är inte heller bra enligt lag! ///M Powa |
| Philly.. tror väl som fasen att det inte blev någe problem då du inte var vållande, ditt bolag belastas ju inte då!! | |
| Man kan ju se det som en chansning att ha bilen stående på mor eller far. Har man bilen i två år utan att krocka så har man ju i princip tjänat in hela bilens värde i vad man annars skulle ha fått betala i försäkring om bilen stod på en 20 åring i stan. Har man då 50 % chans att få ut på vagnskadan vi en olycka så kan man ju se det som ren bonus. | |
|
Vill man chansa och försäkra bilen på någon annan så gör det, är upp till var och en hur man vill göra men man ska inte komma och klaga om man skulle ha oturen att köra av vägen eller liknande... om ersättning skulle utgå eller minskas. Det hela är kanske inte så moraliskt men va sjutton det är mycket som inte är det och inte minst alla fortkörningar som förekommer.... //Martin |
|
| Asså, får man inte sätta bilen på sina mamma/pappa? Eller får man mindre på ersättning om olyckan skulle vara framme.!? För det borde ju vara samma som att låna bilen av dom. Och man är ju nästan så illa tvungen, annars skulle ja fått betala 44 000 om året på bilen, sjukt?! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.