|
|
|
|---|---|
|
Min e34 blev väldigt spårkänslig sen jag satte på sommardäcken. Hade tänkt gör en hjulinställning,men läste här på forumet att fenomenet kan bli bättre om man pumpar i mer luft än det rekommenderade värdet. Exempel på uppemot 3kg i 235/45/17 däck. Kan jag ha lika mycket i mina 225/45/17 däck? Vad tror ni? Fälgarna jag har på bilen ska ha korrekt et, det är original "throwing star" M5-fälgar. | |
| bar, ska det vara. ;) | |
|
Har nyss monterat samma fälg på min E34 och jag körde i 3kg i framhjulen, då vart det mycket bättre. För övrigt så vart det inte så mycket sämre komfort än mina original 15", dock så får man räkna med lite mer spårkänslighet med så breda däck. Min bil har standradhöjd på fjädrar runt om. |
|
|
min bil sticker oxå som fan när det är regält spårigt men är det en nyasfalterad väg så ligger den slickad. var oxå orolig och kollade inställningar lufttryck mm men det är så med så breda däck jag har 235 i bredd precis som du. men pappa har 285 i bredd på sin bil men den är inte alls lika spårkänslig men bmw är kanske lite mer finkänslig än andra bilar |
|
|
En hjulinställning kan göra enorm skillnad, speciellt om bilen är sänkt utan inställd framvagn. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
ok. så jag kan utan problem köra in 3 bar i 225/45/17 däck? min fråga kanske var dåligt formulerad, men jag undrade om det är för mycket för den bredden. om det skiljer sig mkt ifrån 235 i bredd, som jag läst kan ha 3 bar. |
|
| Har man halvslitna däck eller värre kan det bli lickadant av det. Med nya bra däck försvann min spårkänslighet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.