AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.853

Omlackering hos Intera, resultat

go
52
gomer
Z3 Coupé -98
För er som ska lacka om era fälgar:
Lämnade in mina orginal 17" till Intera Länk som enligt snacket ska vara riktigt bra.
Det handlade om lagning av p-skador, blästring och omlackering, totalt 6200:- (5000:- grundjobb, 1200:- för att få orginal look på lacken istf blank silver)
Hämtade ut fälgarna idag:
- lacken på ekrarna är knottrig, dvs det är smuts under färgen.
- lacken har runnit från kanten ner mellan ekrarna, dvs för mycket lack och för snabbt.
- lacken bakom ekrarna (där man klistrar balanseringsvikterna och får mest smuts..) är "bucklig", dvs för lite lack, om något alls.
- lacken har repor som tyder på alldeles för oförsiktig hantering.
- lacken runt centrum-hålet är ej lackat hela vägen in, precis som om man hade haft fälgen på en axel under lackningen, låtit det torka en stund och sen dragit loss fälgen.. spruken lack längst in.

Sedan så vet jag inte om det har med lackering och svetsning att göra, men det krävdes mer och fler vikter (uppemot 70g) för att få balans på hjulen, vilket är mer än jag hade innan Interas insats.

Summa summarum : Underkänt så det står härliga till!!

Hade en lång diskussion med mannen i butiken och till slut enades vi om att sänka priset till 5000:- samt gratis omlackering av alla fälgar till hösten när säsongen är slut.

Han erbjöd sig att lackera om fälgarna igen, men kan ju inte vänta 3 veckor till...

När vi kollade på fälgarna och pratade så var vi i deras verkstad, och jag måste säga att jag blev allt annat än imponerad.
Såg ut som en samling PRAO elever på grönbete, och om jag skulle veta vad jag vet nu så skulle jag inte lämna in mina fälgar där igen.
Hade Paul Sr. från OC Choppers sett den verkstaden hade han antagligen fått hjärtattack direkt.

Nu blir jag ju så illa tvungen att lämna in dom igen pga av resultatet, men till nästa gång så vet jag bättre...

/Extremt missnöjd kund
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Lämnade in fyra småskrapade 18" till en industrilackare här i närheten, lackar vanligtvis lastbilar och industrimaskiner. Hostade upp en tusing för att få fälgarna blästrade, kanterna fixade och sen lackade. Jämnt och fint färglager, inga rinningar eller nåt. Hade vart ganska förlåtande mot småfel med tanke på priset, men hittade inget att irritera mig över.

Synd att det ska bli så när man lämnar in det till proffs som ordentligt betalt.

Sex på alla fyra, roligast så!
Hangaround: 1000 per fälg eller per alla 4 ?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Tråkigt med dina fälgar gomer!
Visst kan även proffs misslyckas , men det verkar varit lite mer än det...
Jobbar dagligen med försäkringsskador och ser en del fälgar som kommer därifrån och det är ganska varierande resultat, men oftast mycket bra.
Kanske dom försökte lära upp nån prao-elev med dina fälgar, som kanske fick lite för lösa tyglar??
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Frågan är vart man vågar lämna sina fälgar för småfix.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
gomer:

Trist att det slutade så, det enda fallet som jag känner till är Johans M5 fälg som inte blev bra hos Intera. M5 fälgarna(E39) är väldigt svåra att få till rätt nyans så den som de skulle fixa blev inge bra alls. Dock så fick han erbjudade att lack om alla till ett reducerat pris. Har själv varit med min ena M3(e46) fälg då den hade parkerings skador som heter duga....men efter mycket snack om tid,pengar och färg skillnader så köpte jag en ny fälg istället.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Z3c> Ursäkta, var lite otydlig där. 1000 pixlar för alla fyra, antar att kvitto hade kostat extra. Papper är dyrt, ju :) Det var dock lite genom kontakter, vet inte hur lackaren hade ställt sig till det om jag hade kånkat in fälgarna bara sådär. Att dömma av hur det såg ut på gården hade han jobb så att han klarade sig lång framöver, lastbilar och mackapärer över hela gårdsplanen.

Sex på alla fyra, roligast så!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Starre: det är just M5 fälgar jag vill ha in på fix, vet du vart han lämnade sina till slut?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
tsaros:

Jag tror att han senare sålde bilen och köpte M3an istället. Mitt tips är nog att köpa nya fälgar som jag gjorde för att vara säker på rätt färg annars blir man bara irriterad när det inte stämmer.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
eller lämna in alla fyra, men vart ska man lämna dom :)?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Till er med fälgproblem.

Kan starkt rekommendera FälgFixarna i Helsingborg.

Avståndet är inga problem, dom skickar och tar emot fälgar dagligen.

MVH / Jacob

Tel 042-29 46 30, Fax 042-29 46 95

www.falgfixarna.se, E-post info@falgfixarna.se

Öppettider: Mån-Fre 0700-1600 Lunch 1200-1300
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
gomer: Synd. Intera fixade en av mina Stjärn-kåpor till M5 fälg. Den var sprucken och lacken släppte... Dem är de enda jag känner som kan svetsa i alum. Var mycket nöjd med jobbet. Knappast märkbar svetslinje och rak och slät lack.

Micke K. Länk
go
52
gomer
Z3 Coupé -98
Ja, Intera har väl nöjda kunder rent generellt, och killen i butiken bråkade ju inte heller när han såg resultatet, så det kanske var nån praktikant som gick loss utan översyn på mina fälgar.. nåväl, det ska fixas i höst.

b97_knl: svetsningen och själva metall lagningen (var en p-skada modell värre) på fälgarna verkar helt ok, det är lackeringen som är katastrofal.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
gomer: lackeraren var väl bakis:)

Micke K. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.