|
|
|
|---|---|
|
Har precis monterat på lite större hjul o tycker nog att det skulle bli snyggast med lite sänkning på bilen nu. Har ni några erfarenheter av att bara byta ut fjädrarna o sänka på det viset????? Alltså utan att byta dämparna. Skadar det dämparna då? Jag har hört lite olika men skulle vara tacksam för tips mm ang detta. M-POWER! Nya bilder i Galleriet! Länk | |
|
Länk |
|
|
Länk /RS2 |
|
|
tycker det är synd att förstöra en sån skönhet med att bara byta fjädrar...kosta på ett par ställbara dämpare runt om...det har jag på min dessutom så får man bättre komfort...ett litet tips bara.... |
|
|
Anders.W: Köp Eibachs Pro Spring Kit,sänker 0,9" bak och 0,6" fram.Detta kit fungerar utmärkt ihop med orginaldämparna och med bibehållen fjädringskomfort. |
|
|
Elkrn! Har du dessa själv? och isåfall hur många mil har du avverkat med dessa fjädrar? Dyra? var köpte du dem? A M-POWER! Nya bilder i Galleriet! Länk |
|
|
Ska du sänka bilen för att få något mer än utseende, måste du skaffa anpassade dämpare. Att enbart montera nya fjädrar kan faktiskt göra att bilen får sämre väghållning än original. Att 18-åriga E30-ägare monterar sänkfjädrar (och ögonlock...) för att börna framför korvmojen kan jag möjligen förstå, men inte på en M3. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Anders.W Jag har Eibachs Pro Spring Kit monterat på min bil + Eibachs ställbara kräninghämmare och jag är väldigt nöjd.Sänker lagom mycket.Jag köpte fjädrarna av OCL/Brorsson, kostade ca 2000kr.Dessa fjädrar är utvecklade för att passa ihop med orginal sachs dämpare.Väghållningen blir betydligt bättre än med orginal fjädrarna.Den dag då orginaldämparna börjar bli trötta kan du komplettera med gula Koni ställbara både i retur och dämpning. Ska du köra med bilen på vintern bör du akta dig för fjäderkit med ställbar höjd, då höjd justeringen ärgar fast på nolltid i saltet. Jag har sett ett H&R coiloverkit som rullat ca 800mil på svenska saltvägar, där bägge höjd justeringarna till bak fjädrarna ärgade fast.Följden blev att dessa fick kasseras och nya fick inköpas. |
|
|
Om du skall köra på vintern så köper du KW som är rostfria... Och då slipper du alla problem som H&R och andra har även på sommaren. Körde två vintar med mina KW och dom såg som nya ut (nästan iaf). |
|
modano |
Bilstein PSS9 fungerar ruskigt fint på M3 E46. Ärgar era justeringsrattar? Trä då på ett par "kondomer" över vintern! |
|
Eibach Pro Kit sänker 20 mm fram och 15 mm bak på E46 M3 och inget annat (uppgifterna ovan gäller USA marknaden som har andra fjädrar). Jag vet inte om ni klickade på min länk ovan men det minns massor av information om fjädrar och olika sänkningskit till E46 M3 i den här tråden. Länk /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.