AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.053

Är den likadan när den är importerad ifrån Grekland?

Hej
Jag är eventuellt på gång att köpa en 530d touring-03.
Den finns för närvarande i Athen Grekland och kan skickas till mig. Nu undrar jag om den bilen är likadant tillverkad och utrustad som de som säljs i Tyskland eller Sverige?
mvh Marcus IP: ...[.71.141]
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Inte ett av dom mest bilvårdande länderna... Har du sett den live?

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Hello,

First I want you to know that the car is as new, it doesn't have any damage or scratches and it has been garaged most of the time. The car has never been in an accident or wreck.

As you've seen in the ad the price is 14.000 EUROS and it includes all the taxes.

The car is in Athens, Greece and it will be delivered from here to your address and the shipping costs will be paid by me. The car is already at the shipping company and it has been crated after their certified inspectors h ave checked everything and the most important, all its documents!

Regarding the shipping and payment process I'd like to use the shipping company's services as I've already paid for them.

Regards

Detta gäller en 530d touring-03 3300mil finns på mobile.de
detta var vad jag fick för svar när jag mailade honnom.
vad tror du?
SOLKLAR blåsning....
så länge du slipper pröjsa innan leverans kan det vara ok, men jag tror att säljaren vill ha betalt i förväg (o blåser dig sedan).
Glöm den bilen....
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Är den inte lite väl billig föatt allt ska stämma?
Varför vill han så gärna ha ut den ur landet såatt den redan står hos fraktbolaget? Måste ju vara mycket enklare att försöka innom det egna landet först.
Nu vet jag visserligen inte hur priserna och sådant är där nere men tycker detta verkar lite väl skummt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gissar på någon form av skojeri här...Grekland har så vitt jag vet relativt höga priser på begagnade bilar och den bil är betdligt billigare än du hittar i Tyskland, Sverige eller på de flesta andra ställen. Du får även upp en ruta på mobile som varnar för bedrägeri. Denna ruta kommer upp på bilar som ligger ovanligt lågt i pris föhållande till motsvarande.

Det har varit ett antal olika fall vilka en del har diskuterats här på forumet. I princip så är det en privatannons på en bil med ett pris som ofta ligger på under hälften av vad den borde kosta. Personen som annonserar anger bara namn (ofta bara förnamn) och så en postadress. Många gånger så är bilderna på bilarna tagna i USA och vilket man kan se på diverse små detaljer i bilarnas utrustning. Bilderna på den bil du tittar på är inte tagna i USA men det är tveksamt om det är Grekland.

Tillvägagångssättet för själva bedrägeriet är olika men bl a så har följande metoder körts.

1. Säljaren vill ha en handpenning för att hålla bilen och köparen som tror han ska göra sin livs affär skickar villigt denna. Problemet är bara att det är många som skickar handpenning på en bil som inte finns, eller åtminstonde inte hos den som annonserar.

2. Nästa metod är att säljaren inte har möjlighet att visa bilen men att han vill använda en sk escrow service som fungerar som en tredje part. Dessa håller på pengarna tills köparen godkännt bilen. Problemet är att det finns ett antal icke legitima escrow servivces som ofta heter väldigt likt en en riktig.

Här finns några andra trådar som ger dig lite intressant läsning.
Länk
Länk
Länk
Länk

Det är nog bara att inse att den typen av klipp, dvs en 03:a med 3300 mil på mätare för ca. 130.000kr är för bra för att vara sant...

___
//Ulf
Vet inte hur stora de nya grekiska nummerskyltarna är, men om de inte fått samma storlek som våra så ser väl nummerskyltshållaren lite väl stor ut för grekiska skyltar? Bilderna kan mycket väl vara tagna i Tyskland (om man tittar på bakgrund osv).

Har naturligtvis inga belägg för att detta är en blåsning, men det luktar misstänkt långa vägar..
Ja, dessa bilder e ju i alla fall inte tagna i Aten / Grekland...
Länk
Glöm den!
/Magnus

Regn är verkligen inte roligt...
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Hej farmer!

Köp senaste numret av Teknikens värld. Där finns detta tillvägagångssätt beskrivet. Intressant läsning.
Alternativt köp biljett med snowflake till Aten för knappt 1000:- och gör affären själv om det mot förmodan skulle visa sig seriöst.

Mvh
Salesman
An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
Är själv från Grekland. Bilarna där är mkt dyrare än här.
Både begagnade och nya.
Tror att det är en blåsning, hoppas du inte skickat pengar.
Så fort du säger att du vill titta på bilen kommer försäljaren säga att han kommer vara bortrest...

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Om man kikar på bilderna så verkar det som om det blivit jäkligt kallt mellaneuropeiskt väder där! :)

Luktar som sagt blåsning lång väg.
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
BLÅSNING!

Just denna inledning känner vi igen, den finns i flera trådar som handlar om just detta.

"First I want you to know that the car is as new, it doesn't have any damage or scratches and it has been garaged most of the time. The car has never been in an accident or wreck."

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.