|
|
|
|---|---|
|
Tjena jag har en E46 touring -00. Först så e det rost på båda bakdörrarna innanför lacken inga stenskott eller något sådant som har gjort så att det rostat. O det är inte lite rost heller.. Som iofs bmw ska fixa. Men nu upptäckte jag att dom här metall bitarna som håller i gasfjädrarna till bakluckan är nästan sönder rostade går det på garanati det med? Sen så har ena takralisen börjat rosta ordentligt innanför lacken. Där finns det heller inget lacksläpp eller nått. Jag fattar inte detta att BMW har blivit nya Opel. | |
|
Nån som vet? |
|
|
Hej mr.Big! På min 12 år gamla bil finns det inte så mycket som en känning till rost, så jag tror ej det är fabrikatet det är fel på eller att det var "bättre förr", finns nog många förklaringar till din situation. Hur du sköter din bil, många som slarvar med detta. Kanske fått ett "måndags ex" legat och badat för kort tid i galvningen? Tror som sagt inte bmw skulle blivit sämre med åren, utan snarare tvärt om. Dock är det juh faktiskt så att alla märken vill kunna producera sina bilar till ett så lågt pris som möjligt, detta blir juh tråkigt för oss konsumenter men inte för biltillverkana. Det finns hur många sådanhär trådar som hällst som påstår att bmw skulle ha blivit sämre i rostsynpunkt, jag tror detta är en felaktig bedömning om man jämför med konkurenterna som har betydligt sämre rostskydd. Mvh // Martin |
|
|
Jag har haft många olika bilar men aldrig varit med om rost på någon. Det får bli Audi nästa gång det köps bil. Jag har aldrig hört nån klaga så mycket på rost som det görs på Bmw. |
|
|
Sen så sköter jag mina bilar exemplariskt. Har ej haft bilen länge men en 5år gammal bil skall bara inte rosta så enkelt e det. Bmw får akta sig riktigt noga om sitt rykte. Bmw borde ta efter Audi o bygga i mer aluminium. Bmw får akta sig riktigt noga om sitt rykte. En modern bil skall inte rosta. |
|
|
Så här läser jag på bilprovningens hemsida "BMWs modeller har ett gott kvalitetsrykte och relativt gott andrahandsvärde, men resultaten från kontrollbesiktningarna är sämre än för medelbilen. Främst är det anmärkningar mot spindelleder som är orsaken. Särskilt hårt drabbas kombimodellerna. Däremot är bilens rostskydd mycket bra." Finns att läsa på www.bilprovningen.se MvH/Martin Löfqvist BMW/// The Ultimate Driving Machine |
|
| Chintzy: Det har inget med skötsel att göra, min E46 touring har också rost lite överallt. Motorhuv, framdörrar, diverse prylar som har med stötdämparna till bakluckan att göra, osv. Sorgligt men sant. | |
|
Men du chintzy bilprovningen kollar inte på karossen. Isånnafall skulle dom skratta. |
|
|
Låter otroligt tråkigt detta, tycker det är som ni, lika synd att ett prestige märke ska falla igrunden så som ni beskriver det. Konstigt att man inte kan utveckla en produkt som kosumenter kan känna sig säkra ur ägar synpunkt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, lider med er över era rost problem! :P Mvh // Martin BMW/// The Ultimate Driving Machine |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.