|
|
|
|---|---|
|
Jag pillade in ett trimchip i min 325ik -87 i veckan... Problemet är att tomgången pendlar från 1000 - 1800 v/min... Den ligger stabilt på det rådande varvtalet, den svajar inte, det är bara det att den väljer lite olika varvtal varje gång man ligger på tomgång... Har nån en aning om vad detta beror på(fel på chippet/inställnings sak)??? Någon som har erfarenhet av motornords produkter (chip) | |
|
tjena! det kan inte vara så att chipet håller på att "lära" sig? hur länge har du haft chipet i?? mvh daniel |
|
fradric |
Hur går bilen annars? |
|
Kan vara en sån skitsak som tjuvluft... Kiip Spiiding! |
|
|
Bilen går jättebra annars... Jag har haft i chippet i ca 1vecka, och mellanrummen mellan gångerna då tomgången rusar iväg blir allt större... Men dom finns fortfarande och eftersom jag aldrig har chippat förr, så blir man ju orolig när pärlan står och vrålar vid rödlysena,(Rätt så pinsamt också faktiskt)... luftläckage har jag letat efter, men alla slangar verkar vara hela. Hur ede egentligen, kan jag ställa tomgången själv eller e den styrd av styrboxen??? Eller ska jag vänta ett tag till på att chippet ska ta "examen"?? =p |
|
|
Kanske kan ringa 060-157400 och fråga snällt om det skall vara på detta viset. "En riktig karl äger en support-svarv" |
|
|
Tjo vill äta en vr6: lämna tillbaka chippet så fort du kan superchippen börjar bli kända för att inte vara pålitliga , dom kan ge konstiga fenomen som brukar sluta med feta verkstads räkningar Har hållt på lite med bilar som har motornord chip och 4 av 6 har haft knas med olika saker där chippet varit skurken att din tomgång pendlar tror jag har med chippet att göra . |
|
|
-Hawkaye- Tack för tipset, jag ska genast besöka killen som jag tjackade chippet av... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.