|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att lämna in bilen hos kirres bilvård i sundsvall på en vaxning, är det någon som vet om han gör ett bra jobb? Tack på förhand | |
|
Ja han är bra, men själv lämnar jag mina bilar till DeltaRecond i Sundsvall trotts att jag själv är gammal rekondare. mycket nöjd, kan rekommenderas. Lägger PPS på alla mina bilar Ditec använder Zirconite som jag även har testat men tycker att PPS är ett snäpp bättre. Mvh Skalman |
|
|
Bra trådlyft! :) Tror det är Kirres som har ett samarbete med BMW-handlaren Molin bil, gällande leveransservice och dylikt. |
|
|
Skalman: Hur länge upplever du att skyddet har bibehållit glans, avrinning osv? Kollar på lite olika alternativ nu i Sundsvall och Deltarecond verkar ha skapliga priser. Sen fick jag se en bil som gjort en behandling hos Bydalens bilvård och den såg väldigt fin ut vad jag kunde bedöma. Någon som vet något mer om Bydalens? |
|
|
Jag fick min behandlad med Ditec vid nyleverans och såhär såg den ut efter bara fem månader/1600mil. (April-Sept) Länk Bilen är både avfettad (alkaliskt+kallavfettning) och svampad på bilden, men ändå urkass avrinning. Det är min andra bil jag har ditec på och resultatet va lika även förra gången. Den gången betalade jag, for då tillbaka efter någon månad och klagade, men fick höra att skyddet låg kvar och blev då nekad ombehandling. Även om lacken i mitt tycke va alldeles sträv och saknade allt vad avrinning heter, vilket tydligen är helt normalt efter bara några månader.. Inte okej enligt mig. Vid leverans av nya bilen bjöd molin på behandlingen och tänkte att det kanske blir bättre resultat på en ny bil. Den förra va ändå 3år/14000mil gammal när ditecen lades på så det kanske påverkade. Knappast, likadant efter några månader på nya bilen och då har denna hittills bara rullat under sommarsäsongen. Har inte känt för att klaga ännu en gång då det troligen bara blir samma visa igen. Har därför gjort en egen behandling som va riktigt grymt! Som man utan konstigheter klarar av att lägga själv. Ultima Paint Guard Plus heter det och finns här Länk Finns länk längst ner på sidan som utförligt beskriver hur man applicerar skyddet. För att kortfattat beskriva proceduren: Tvätta och torka bilen noga, stryk på medlet med den medföljande svampen. Klart! Ingen eftertorkning krävs och fler lager kan läggas på efter 12timmars härdning om man så vill. Jag lade ett och det håller ännu efter två månader. Har räknat med 3-4 behandlingar per år, vilket jag inte ser som något hinder då det bara tar några minuter att applicera. Vart jag behandlade bilarna med ditec borde ni kunna lista ut då jag bor i aktuellt område. |
|
|
koffa Då jag är gammal rekondare så anser jag mig ha ett visst hum om hur skyddet skall fungera. Är mycket nöjd med lackskyddet, fin avrinning vilket medför att den inte upplevs som smutsig lika ofta. Avfettning måste man ändå använda då alla typer av lackskydd till slut blir "blockerade" av salt och asfalt. Men något jag uppmärksammat med det lackskydd jag lade är att motståndet mot avfettning nog är bland de bättre jag upplevt. Bydalens har jag inte hört så mycket om, men jag rekommenderar starkt DeltaRekond. (Hälsa från Skalman om du talar med dem ;) ) Mvh Skalman |
|
|
Jore. Olika lackskydd har olika egenskaper. Några av de bästa skydden "pärlar" inte då vissa tillverkare anser det bevisat att just vattenpärlor skadar lacken i kombination med starkt solljus = brännglas effekt. Lahega Brightguard är ett exempel på ett sådant. Det är möjligt att Zirconite ( som ditec använder...har använt?) har samma egenskaper. Är man ute efter en yta som "känns bra" så kan man ju till och med vaxa bilen flera ggr i veckan med ett Biltema vax ? Men då får du ju inte alla de andra egenskaperna med på köpet förståss, som t.ex filtrering av UV-ljus och annat smått och gott ;) Mvh Skalman |
|
|
Jore: Det där var i klenaste laget kan jag hålla med om, nu har jag aldrig övervägt Ditec heller för jag tycker dom är alldeles för dyra, men det var intressant och höra vad du tyckte om dem. Ultima paint guard ska jag ta och beställa hem en flaska och testa, men det blir nog först till sommaren. Just nu vill jag även ha en grundlig polering, så får bli ett lackskydd av nåt slag och sen kanske använda detta till sommaren för att bättra på det lite! skalman: Det låter ju bra, är den effekten jag vill ha kvar länge. Blir det som i Jores fall ovan så skulle även jag bli missnöjd, det känns liksom lite "ogjort" om det blir så.. Ska fundera vilken av dom det blir, nu vet jag iaf en nöjd kund från både Bydalens bilvård och Deltarecond. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.