|
|
|
|---|---|
|
Har varit i kontakt med ett företag som tillverkar rostfria rörbågar för båtar och bilar/jeepar för att kolla tillverkning av störtbågar till Z3. Jag har själv varit på jakt efter sådana bågar i nästan 2års tid och det finns inte en enda firma i världen som kan leverera dessa trots att de finns med i deras kataloger/nätshoppar. Nu har ledsnat på att vänta. Jag vill kolla om det finns intresse här för en gruppbeställning av bågar. Det kommer endast att bli aktuellt för bilar med seriemonterad bågar, dvs med 2 separat bågar. Utseendet kommer att bli ett plagiat på AC-Schnitzers och priset kommer att hamna på ungefär 3500:-/paret, eventuellt lite billigare om det skulle finnas intresse för mer än 10 uppsättningar. Är ni seriöst intresserade så svara gärna i denna tråd. Vid tillverkning så kan det bli aktuellt med handpenning för att jag skall slippa betala för alla bågar utan säkerhet från beställaren. Mvh Henrik | |
| Är intresserad. Men hoppas att det blir lite lägre pris, då det är i saftigaste laget. men som du säger är ju stört omöjligt att få tag på några. | |
| Jag är intresserad. Men blir bågarna kosmetika eller kommer de fortfarande ha funktionalitet ? | |
|
D:son 3500:- är inte så dyrt med tanke på att AC-Schnitzer tar 10000:- för sina. Highway Star: Kan inte svara på denna fråga, men rören är ganska tjocka och kommer att använda sig att samma fästen så de borde stå pall för lika mycket som orginalen. Jag ledsnade ur efter att ha förlorat en budgivning på ebay på ett par begagnade bågar, de gick för över 3000:- Mvh Henrik |
|
|
Har du nån pejl på vad totalpriset blir med plastbitarna inkluderade ? M.v.h. Kentx |
|
|
Plastbitarna? Du har alltså inga bågar alls idag? Har tyvärr inte koll på vad konverteringssatsen kostar på BMW. Jag vågar inte gissa heller, men kolla runt lite här på forumet. Har för mig att frågan varit uppe tidigare. Mvh Henrik |
|
|
Kentx: Rubbet (plastfack, orginal bågar) koster runt 6000:- på bmw. Så plast kan inte vara på blodigt dyrt... __ 2793cc of pure power! |
|
|
Hej ! Fick tag i exakt pris. BMW original, allt som behövs inkl. vindskydd kostar 9681 kr. Varav bågarna kostar 5132 kr. M.v.h. Kentx |
|
|
soda: en dressman kostym för 800kr är billig eftersom Armani tar 20k för sin? ;)) Z MMM Coupe |
|
| Mmm tror nog inte man ska jämföra en kopia med äkta Schnitzerprylar.. men men .. ser det bra ut så .. ;) | |
|
Jag gjorde bara en prisjämförelse med det som går att få tag på. Vi får se om det överhuvudtaget går att tillverka bågarna utan att ta fram en ny mall för rörbockar (kostar cirka 20000:-). Krävs det så struntar jag nog i att göra bågarna, intresset verkar rätt svalt tycker jag. Mvh Henrik |
|
|
Nu har jag lite mer fakta. Bågarna kommer vid en serie på minst 10par att kosta cirka 3000:-/paret. Men intresset har varit så pass dåligt att jag inte tänker gå längre med projektet. Mvh Henrik |
|
| synd... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.