|
|
|
|---|---|
| Jag ringde idag och frågade länsforsakringar på 2 st 323T -98 angående pris på försäkringar.och det skilde rejält mellan dessa 2 i pris.Det svar jag fick var att dom hade blivit klassade olika.Konstigt tycker jag för båda är 98årsmodell och importbilar.reg nr på bilarna Är TNN-925 568 kr månad. Och RAE-355. 711 KR MÅNAD.Tydligen ska man kolla varje enskild bil med försäkringsbolagen innan man handlar fast det är samma årsmodell??? | |
|
Jag har också liknande erfarenheter, det gällde två olika svensksålda BMWs av samma modell med liknande utrustning. Den ena var 600kr dyrare/helår. Personen på försäkringsbolaget kunde inte ge något logiskt svar. "Det skall ju inte vara någon skillnad" hette det... mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Med tanke på regnr så är den ena nog intagen 1-2 år tidigare än den andra och det är möjligt att detta kan påverka, dvs dom har ändrat något i sina rutiner hur dom klassar olika modeller. ___ //Ulf |
|
|
Det hela handlar om hur bilen blev registrerad hos Vägverket från början, jag kollade tre olika 540i E34 1996 hos Salusansvar, en Svensksåld och mina båda importerade, en 2002 och den andra 2005, den importerad 2002 hade en lägre klassning än den Sv-sålda och den importerad 2005, som hade samma klassning. Mycket underligt, men så är det när det inte finns strikta rutiner vid inregistrering. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.